سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

آزمایش دارویی خطرناک که در دنیا جنجال به پا کرد

 

با آزمایش یک دارو برروی 90 نفر در فرانسه ،یک نفر بر اثر مرگ مغزی جان باخت و 5 نفر با آسیب شدید مغزی راهی بیمارستان شدند.

ماریسول تورن وزیر بهداشت فرانسه گفت :شش داوطلب در هفته گذشته پس از شرکت در مرحله اول تست یک داروی جدید برای درمان اختلالات رفتاری مانند اضطراب به بیمارستان مراجعه کردند و شرکت داروسازی بریال این دارو را بر روی بیماران تست می کرد.

تورن افزود: داوطلبان تست این دارو، مردانی در رنج سنی بین 28 تا  49 بودند ، 90 نفرداوطلب دریافت دارو شدند به 30 نفر نیز دارونما داده شد،به داوطلبان دوز های مختلفی از دارو داده می‌شداین در حالی است که شش نفر به طور منظم دارو دریافت کردند.

پیر ژیل ادان،رئیس بخش مغز و اعصاب در بیمارستانی در رن که تست دارو در آنجا انجام می شد، تصریح کرد: گذشته از مردی که از نظر بالینی جان باخته بود، درسه نفر دیگراز داوطلبان آسیب برگشت ناپذیر مغزی رخ داد هم چنین در بقیه داوطلبان تست دارو، مشکلات عصبی ومغزی دیده شد.

وزیر بهداشت اظهار داشت : در فرانسه این اتقاق بی سابقه است و موجب شوک بزرگی در فرانسه شده است با اینکه این داروقبلا در شامپانزه تست شده بود زیرا استانداردهای نظارتی بسیار سختی در اتحادیه اروپا برای چنین آزمایشاتی وجود دارد پس از آزمایش های اولیه بر روی حیوانات و سلول های انسان در ظروف آزمایشگاهی،آزمایش های بالینی برای ارزیابی یک داروی جدید در سه مرحله انجام می‌گیرد.

پس از انجام فاز یک، برای درک میزان اثربخشی دارو،فاز دو و سه آزمایشات معمولا بر روی صدها یا هزاران نفر داوطلب انجام می شود.

گفتنی است؛ این آزمایش در جولای 2015 آغاز شده بود،شرکت خصوصی بیوتریال به نمایندگی از شرکت داروسازی پرتغالی آزمایش آن را به عهده داشت.

در بیانیه ای،این شرکت پرتغالی اصرار داشت که بهترین کیفیت بین المللی  را جهت توسعه دارو دنبال کرده است همچنین از تحقیقات دقیق و جامعی جهت تولید دارو استفاده کرده است.

این شرکت داروسازی در پرتغال بزرگترین شرکت داروسازی با 58 نمایندگی درکشورهای مختلف است.

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 

 






تاریخ : سه شنبه 94/10/29 | 2:58 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا