سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

ورود یاهومسنجر جدید با امکانات هیجان انگیز به دسکتاب



یاهو از امروز 15 مرداد به فعالیت نرم‌افزار مسنجر دسکتاپ قدیمی 20 ساله خود خاتمه می‌دهد و کاربرانی که همچنان از یاهو مسنجر افسانه‌ای استفاده می‌کردند از این تاریخ به بعد دیگر قادر به کارکردن با آن نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، کاربران برای ادامه‌ کار با یاهومسنجر از 15 مرداد برابر با پنجم اوت باید نسخه ارتقا یافته برنامه مسنجر برای ویدوز و مک را دانلود کنند. یاهو نسخه جدید مسنجر را از سال 2015 آزمایش کرده و اکنون واکنش مثبتی از کاربران جهانی دریافت کرده است. بعلاوه این شرکت نسخه‌های ویژه اندروید و iOS این برنامه را به منظور رقابت با مسنجر فیسبوک و واتس اپ منتشر کرده است.

امکانات
برنامه یاهومسنجر جدید به کاربران امکان می‌دهد علاوه بر ارسال پیام‌های ساده، تصاویر، ویدئو و تصاویر متحرک GIF هم به دوستانشان ارسال کنند.

کاربران با استفاده از این برنامه  می‌توانند تصاویر متعددی را به صورت همزمان با استفاده از امکان ویژگی "درگ اند دراپ" به اشتراک بگذارند و هر پیام یا تصویری را که پسندیدند بلافاصله با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.

نوتیفیکیشن یا هشدارهای دسکتاپ
با کمک هشدارهای دسکتاپ مسنجر کاربران می‌توانند به راحتی چندین کار را به صورت همزمان انجام دهند و در حالی که سرگرم استفاده از برنامه‌های دیگر هستند به‌روزرسانی‌ها و هشدارهای مسنجر را دریافت کنند، زیرا مسنجر بدون سروصدا در زمینه‌ دسکتاپ کار می‌کند.

دگمه unsend یا لغو ارسال در یاهومسنجر
یاهو در نسخه ارتقا یافته مسنجر دگمه لغو ارسال را تعبیه کرده که به کاربر امکان می‌دهد یک پیام، تصویر یا تصویر متحرک را لغو کند و در صورتی که آن را ارسال کرده با کلیک بر روی این دگمه مانع از ارسال آن شود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اشتراک‌گذاری عکس
با برنامه جدید یاهومسنجر، اشتراک‌گذاری تصاویر کیفیت بالا امکان‌پذیر شده است.

تصاویر متحرک GIF
کاربران می‌توانند با استفاده از تصاویر متحرک GIF از شبکه Tumblr به شرح وضعیت خود بپردازند با اینهمه این ویژگی تنها در نسخه اندروید، iOS و وب موجود است.

وضعیت آفلاین و سرعت پایین اینترنت
اگر دوستان پیام یا تصاویری را هنگامی که کاربر به اینترنت متصل نیست به اشتراک بگذارد، وی می‌تواند آنها را زمانی که آنلاین می‌شود مشاهده کند.

نصب
جدیدترین نسخه یاهومسنجر قابل حمل است یعنی نیاز به نصب این برنامه نیست. کاربران تنها باید مسنجر را دانلود کرده و بر روی آن دابل کلیک کنند. در ابتدا مسنجر از آی دی ایمیل یاهو و رمز عبور درخواست خواهد کرد و گاهی نیز از کاربر درخواست می‌کند به دلایل امنیتی کلمه عبور جدیدی ایجاد کند.

استفاده
به محض این‌که پروسه نصب اولیه کامل شد، یاهومسنجر در زمینه دسکتاپ اجرا خواهد شد. کاربران می‌توانند آن را از نوار ابزار باز کنند و نسخه به‌روز شده منابع زیادی مصرف نکرده و احتمال گیر کردن آن کمتر است.

یاهومسنجر جدید به دو قسمت تقسیم می‌شود. سمت چپ این برنامه فهرست تماس‌ها را نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند یک تماس را به مسنجر دعوت کنند و دست راست جزییات مکالمه با تماس‌های کاربر را نشان می‌دهد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

علاوه بر محتوا، کاربران می‌توانند تصاویر و شکلک‌ها و تصاویر متحرک را در مکالمات خود ارسال کنند.

گزینه اول به کاربران امکان می‌دهد از سیستم‌شان تصویر اضافه کنند، در حالی که گزینه دوم به کاربر امکان می‌دهد از شکلک‌ها استفاده کند. یاهو در نسخه جدید هزاران شکلک عرضه کرده است. گزینه سوم به کاربر امکان می‌دهد تصاویر متحرک را اضافه کند. اگر کاربر این گزینه را انتخاب کند مسنجر تصاویر متحرک محبوب از وب را نشان می‌دهد با این همه اندکی تاخیر در بارگذاری تصاویر متحرک وجود دارد.

اگر GIF به مکالمه ارسال شود در اندازه بزرگ در پنجره مکالمه نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند با قراردادن نشانگر موس خود بر روی تصویر آن را فعال کند. همچنین می‌توان با انتخاب گزینه لغو ارسال تصویر، از ارسال آن جلوگیری کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پی سی-تبلت، در کل می‌توان گفت یاهومسنجر جدید به راحتی قابل استفاده بوده و برنامه سبکی محسوب می‌شود. کاربرانی که همچنان از نسخه قدیمی مسنجر استفاده می‌کردند از این پس باید به نسخه جدید مهاجرت کنند، در غیر این صورت قادر به استفاده از آن نخواهند بود.

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 95/5/16 | 12:31 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

تمرکز سامسونگ گلکسی S8 بر واقعیت مجازی است

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 تقریبا آماده ورود به بازار است و طبق آنچه پیشتر مشخص شده تقریبا تا یک هفته دیگر معرفی می‌شود و براساس شایعات در همان روز معرفی قابل خرید هم خواهد بود.

 حال نگاه‌ها معطوف به محصول بعدی سامسونگ یعنی پرچم‌دار سال آینده این شرکت شده است. شایعاتی که در ماه‌های آینده خواهید شنید همه به سامسونگ گلکسی S8 مربوط خواهد بود و آنچه سال آینده زیاد از آن خواهیم شنید و ویژگی خاص نسل آینده گوشی‌های هوشمند خواهد بود قابلیت تعامل آن با پلتفرم‌های واقعیت مجازی خواهد بود.

سامسونگ در حال حاضر هم به لطف همراه کردن هدست‌های Gear VR با گوشی سامسونگ گلکسی S7  یکی از بزرگترین فروشندگان هدست‌های واقعیت مجازی است. اما پرچم‌دار بعدی سامسونگ قابلیت استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را بیش از پیش می‌کند.

گفته شده که سامسونگ گلکسی S8 و سامسونگ گلکسی S8 Edge یک صفحه‌ نمایش UHD دارد (رزولوشن 3840 در 2160 در قیاس با Oculus Rift که رزولوشن 2160 در 1200 دارد).

صفحه نمایش S8 Edge دست‌کم صفحه نمایشی 5?5 اینچی خواهد بود به این ترتیب میدان دید را در هدست‌های واقعیت مجازی گسترش می‌دهد. از طرفی آنچه استفاده از این هدست‌ها را با کیفیتی بالاتر همراه می‌کند پردازنده گرافیکی است و می‌دانیم گلکسی S8 از تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 830 استفاده خواهد کرد که پردازنده مرکزی و گرافیکی قدرتمندتری دارد.  به این ترتیب باید منتظر باشید در شایعات متفاوتی که درباره پرچم‌دار جدید سامسونگ منتشر خواهد شد از توانایی‌های تعاملی آن با پلتفرم‌های واقعیت مجازی بیشتر بشنوید.

 

اخبار تکنولوژی - دیجی کالا

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 95/5/9 | 12:11 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

آیفون 8 به سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز است

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,آیفون

گوشی آیفون 8 که در سال 2018 راهی بازار می‌شود، با ویژگی‌های جدیدی همراه خواهد بود که در آیفون 7 وجود ندارند.

 یکی از این ویژگی‌ها چیزی است که تا مدتی دیگر در گوشی نوت 7 مشاهده خواهید کرد. شایعات می‌گویند که آیفون سال آینده‌ی شرکت اپل به سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز شده است.

در این شایعات گفته نشده که سنسور تشخیص عنبیه چشم جایگزین سنسور تشخیص اثر انگشت می‌شود یا خیر؛ اما به احتمال زیاد ترکیبی از این دو سیستم را در آیفون سال بعد مشاهده خواهیم کرد. دلیل استفاده از سنسور تشخیص عنبیه چشم روی آیفون می‌تواند ویژگی‌های بیشتری باشد که نسبت به سنسور تشخیص اثر انگشت دارد. یکی از این ویژگی‌ها سرعت بسیار بالای آن است.

از سنسور تشخیص عنبیه‌ی چشم می‌توان برای خریدهای اینترنتی هم استفاده کرد. چیزی که می‌تواند جایگزین سرویس NFC روی گوشی‌های هوشمند شود.

در شایعات گفته شده که آیفون 8 از قابلیت شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. این ویژگی با همکاری شرکت ال‌جی روی آیفون سال بعد قرار می‌گیرد. حتی به نظر می‌رسد که آیفون سال آینده دکمه‌ی خانه هم ندارد که این موضوع باعث نازک‌تر شدن این گوشی می‌شود.

در بخش دیگری از شایعات گفته شده که آیفون 8 صفحه نمایش 5?8 اینچی AMOLED خواهد داشت که البته درباره‌ی این موضوع خبرهای مختلفی منتشر شده بود. این نوع صفحه نمایش کیفیت بالاتری دارد و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

البته به نظر می‌رسد که اپل از تراشه‌های A11 برای این گوشی استفاده می‌کند که براساس فناوری 7 نانومتری طراحی شده‌اند.

 

اخبار تکنولوژی - دیجی کالا

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 95/5/9 | 12:10 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

حذف ONEDRIVE از نوار کناری فایل اکسپلورر ویندوز 10

 

ویرایشگر رجیستری, فایل اکسپلورر

حذف OneDrive از نوار کناری فایل اکسپلورر ویندوز 10

 

سرویس میزبانی فایل OneDrive شرکت مایکروسافت، امکان آپلود کردن و همگام‌سازی فایل‌ها را در یک فضای ابری به کاربران می‌دهد و  آن‌ها از طریق مرورگر وب و یا سایر دستگاه‌های محلی می‌توانند به فایل‌ها دسترسی داشته باشند. در محیط File Explorer ویندوز 10 و در نوار کناری آن، دکمه‌ی OneDrive به چشم می‌خورد که امکان دسترسی سریع به این سرویس را فراهم می‌کند. در صورتی که از این سرویس استفاده نمی‌کنید از طریق رجیستری ویندوز می‌توانید آن را از این قسمت حذف کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

ویرایشگر رجیستری, فایل اکسپلورر

حذف OneDrive از طریق رجیستری ویندوز

 

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.

سپس در محیط Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

 

ویرایشگر رجیستری, فایل اکسپلورر

 

اکنون در محیط ویرایشگر رجیستری به مسیر زیر بروید:

 HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}

 

دقت کنید در CLSID، شمار زیادی کلید با نام شبیه به هم وجود دارد. برای دسترسی سریع‌تر به این کلید، می‌توانید از منوی Edit بر روی Find کلیک کنید. سپس عبارت 018D5C66 را جستجو نمایید تا مستقیماً به این کلید برسید.

ویرایشگر رجیستری, فایل اکسپلورر

محیط ویرایشگر رجیستری

 

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی System.IsPinnedToNameSpaceTree دوبارکلیک کنید و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data از از 1 به 0 تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.

ویرایشگر رجیستری, فایل اکسپلورر

 

اکنون یک‌بار پروسه‌ی explorer.exe را از نو راه‌اندازی کنید تا تغییر اعمال شود (یا از حساب کاربری خود در ویندوز خارج شده و از نو وارد شوید و یا ویندوز را Restart کنید).

 

ویرایشگر رجیستری, فایل اکسپلورر

بازگردانی OneDrive به نوار کناری فایل اکسپلورر

 

برای بازگردانی OneDrive به نوار کناری فایل اکسپلورر نیز کافی است مجدد به System.IsPinnedToNameSpaceTree مقدار 1 بدهید.

منبع:tarfandestan.com

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 95/5/9 | 12:10 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

راه حل هایی برای نجات کامپیوتر از سرعت لاک پشتی+ آموزش

 

روش افزایش سرعت کامپیوتر , آموزش افزایش سرعت کامپیوتر

پر شدن فضای ‌هارد دیسک یکی از دلایل کند شدن کامپیوتر است

 

صرف نظر قدیمی و یا جدید بودن کامپیوترتان حتما برای یکبار هم که شده با کند شدن کامپیوتر مواجه شده اید. همیشه عواملی وجود دارند که باعث کند شدن عملکرد سیستم خواهند شد که ما در این مقاله عواملی را که باعث افت سرعت در PCها می‌شوند را برای شما بازگو می کنیم.

 

1 . بارگذاری خودکار 
کامپیوترهای شخصی یا همان PCها معمولا در زمان بوت شدن لیستی از نرم‌افزارها را در سیستم‌عامل بارگذاری می‌کنند. در صورتی که تعداد زیادی از این نرم‌افزار‌ها خود را در حافظه قرار دهند و سایر منابع سیستم را به خود اختصاص دهند، واسط کاربری سیستم‌عامل شما بسیار کند خواهند شد.


شما می‌توانید جهت غیرفعال کردن نرم‌افزارها در زمان بارگذاری سیستم‌عامل، از عبارت msconfig استفاده نمایید. کافی است این عبارت را در منوی Start تایپ کنید . گزینه‌ای به نام system configuration ظاهر خواهد شد. این گزینه را انتخاب نموده، سپس از پنجره ظاهر شده برگه Services را انتخاب کنید. در این قسمت شما می‌توانید به راحتی هر سرویسی را که تمایل ندارید تا در هنگام بارگذاری ویندوز به صوت خودکار اجرا شود، غیرفعال کنید.

 

2 . افکت‌های ویژه 
بار اضافی گرافیکی در سیستم‌عامل می‌تواند منجر به کاهش کارایی و سرعت سیستم شما شود. البته این موضوع به قدرت CPU سیستم شما نیز بستگی دارد. در برخی شرایط، حتی نمایش یک سایه در زیر اشاره‌گر ماوس می‌تواند باعث اشغال منابع سیستم گردد. شما می‌توانید استفاده از برخی از افزودنی‌های نمایشی را که غیرضروری هستند به حداقل برسانید. علاوه بر این می‌توانید به سیستم‌عامل بگویید تا کامپیوتر را بر اساس سرعت بهینه‌سازی کند، نه بر اساس ظاهر.

 

3 . هارد دیسک نا‌منظم 
هر چقدر میزان تراکنش اطلاعات در ‌هارد دیسک بیشتر باشد، این قطعه سخت‌افزاری نیز به همان نسبت اطلاعات را بیشتر منتشر خواهد کرد. این امر در نهایت منجر به این خواهد شد که اطلاعات یکپارچگی خود را از دست داده و دچار پراکندگی شوند.
 نتیجه این پراکندگی اطلاعات نیز کاهش سرعت در بازیابی اطلاعات است. در حالی که برخی از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌ ویندوز به صورت خودکار عمل یکپارچه‌سازی یا Defragment را انجام می‌دهند، اما شما نیز می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار disk defrag در ویندوز این کار را زمان بندی کنید.

 

4 . رقابت نرم‌افزارهای آنتی ‌ویروس
اگرچه همیشه توصیه می‌شود تا یک نرم‌افزار آنتی ‌ویروس بر روی سیستم خود نصب کنید. اما داشتن دو یا چند نمونه از این نرم‌افزارها که به طور همزمان اجرا می‌شوند به هیچ عنوان روش مناسبی برای پیشگیری از آلوده شدن سیستم نیست. بنابراین چنانچه قصد دارید از یک آنتی ‌ویروس جدید استفاده کنید قبل از آن مطمئن شوید که آنتی ‌ویروس قدیمی‌ خود را غیرفعال کرده‌اید.

 

5 . افزونه‌های متعدد در مرورگر وب
اگر کند شدن سیستم شما تنها مربوط به وب‌گردی می‌شود، دلیل این مورد می‌تواند نصب تعداد زیادی افزونه بر روی مرورگر شما باشد. این افزونه‌ها ممکن است توسط شما یا بدون آگاهی شما نصب شده باشند اما در هر صورت منابع سیستم را به خود اختصاص می‌دهند. جهت حذف آن‌ها در مرورگر خود به دنبال برگه extensions یا add-on بگردید و هر افزونه را که نیازی به آن ندارید، غیرفعال کنید.

 

6 . پر شدن فضای ‌هارد دیسک
 در صورت امکان بهتر است که هیچ‌گاه تمام فضای ‌هارد دیسک خود را با انواع و اقسام نرم‌افزارها پر نکنید. سعی کنید نرم‌افزارهایی را که مورد استفاده شما نیستند، پاک کنید، سطل زباله را خالی نمایید و اطلاعات غیر ضروری را به یک ‌هارد دیسک جانبی یا فضای ابری منتقل کنید.

 

7 . اینترنت بی‌سیم
این تنها کامپیوترهای قدیمی‌ نیستند که به دلیل کند بودن سخت‌افزارهای خود دچار مشکل هستند. کامپیوترهای امروزی نیز با مشکلات خاص خود دست به گریبانند. چنانچه شما در وب‌گردی مشکل دارید، ممکن است کسی در حال استفاده از پهنای باند شما باشد یا با استفاده از اینترنت شما مشغول استریم کردن باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود این مورد را توسط نرم‌افزارهای جانبی که در این زمینه وجود دارند مورد بررسی قرار دهید.

 

8 . کثیف بودن کامپیوتر
بدون داشتن تهویه مناسب، کامپیوتر یا لپ تاپ شما می‌تواند برای خنک کردن خود دچار مشکل شود. برای این منظور تمام تهویه‌ها و دریچه‌های هوای دستگاه خود را چک کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در این زمینه با استفاده از فشار شدید هوا پره‌های فن و وروی‌ها و خروجی‌های دستگاه خود را تمیز کنید تا گرد و خاکی که منابع از تهویه هوا می‌شود از بین برود.
منبع:yjc.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 95/5/9 | 12:9 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

سلام من به بقیع و به تربت صادق
سلام من به مدینه به غربت صادق
سلام من به مدینه به آستان بقیع
سلام من به بقیع و کبوتران بقیع
سلام من به مزار معطّر صادق
که مثل ماه درخشد به آسمان بقیع

 شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد 






تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 95/5/9 | 12:8 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

تصاویر پس‌زمینه گلکسی نوت 7 را ببینید

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

سامسونگ گلکسی نوت 7 فبلت جدید شرکت سامسونگ احتمالا تا روز سه‌شنبه 12 مرداد معرفی نخواهد شد و تا روز 25 مردادماه هم به دست مصرف‌کننده‌ها نخواهد رسید.

با این حال از همین حالا هم می‌توانید برخی از تصاویر پس زمینه این گوشی جدید را ببینید.

 

اگر قصد دارید این گوشی را بخرید با بررسی این تصاویر می‌توانید تصمیم بگیرید وقتی این فبلت به دست‌تان رسید کدام تصویر را برای پس‌زمینه‌اش انتخاب کنید. برخی از این تصاویر را پیش‌تر هم در میان تصاویر و شایعاتی که درباره گلکسی نوت 7 منتشر شده بود دیده بودیم.

 

به هر حال مجموعه‌ای از این تصاویر منتشر شده‌‌اند که می‌توانید در ادامه بررسی‌شان کنید:

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

 

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

 

اخبارتکنولوژی - دیجی کالا

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/5/4 | 1:9 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا