سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

2 روز عمر باتری نوکیا 2

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,نوکیا

نوکیا 2 مجهز به باتری 4100 میلی آمپر ساعت رسما رونمایی شد، در حالی که 99 دلار قیمت خورده و از اواخر نوامبر راهی بازارهای برگزیده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین،  گوشی 5 اینچی رزولوشن اچ دی دارد و مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 212 است. دوربین اصلی 8 مگاپیکسل بوده و دوربین دوم نیز 5 مگاپیکسل تعریف شده است.

کمپانی HMD در مراسم رونمایی اعلام کرد اگر روزی 5 ساعت از گوشی استفاده کنید به مدت 2 روز باتری خواهید داشت.

این گوشی 1 گیگ رم و 8 گیگ حافظه داخلی دارد و کاربر می‌تواند از طریق اسلات مخصوص، حافظه جانبی به آن بیفزاید.

اندروید نوکیا 2 از نوع نوقا است و ظاهرا به اوریو / 8.0 نیز آپدیت می‌شود. نوکیا 2 اولین گوشی 99 دلاری ارزان قیمت است که مجهز به گوگل اسیستانت شده و از اواخر نوامبر راهی بازار مصرف می‌شود.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,نوکیا

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,نوکیا

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,نوکیا

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/8/16 | 3:6 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

انقلاب در صفحه لمسی گوشی با ترکیب نقره و گرافن

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,صفحه لمسی گرافنی

محققان دانشگاه "ساسکس" با استفاده از نانوسیم‌های نقره و گرافن موفق به تولید صفحه‌های لمسی جدیدی شده‌اند که مقاوم‌تر، ارزان‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه‌های فعلی است و قابلیت خم شدن نیز دارد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، در حال حاضر صفحه‌های لمسی گوشی‌های هوشمند مقاومت چندانی ندارند و بسیاری از کاربران تجربه شکسته شدن این صفحات را دارند. حال محققان دانشگاه "ساسکس"(Sussex) یک جایگزین قدرتمند و ارزان‌تر برای این صفحات تولید کرده‌اند.

 

این بار هم همانند اکثر مواقع ماده اصلی این دستاورد ارزشمند، گرافن است که با ترکیب آن با نانوسیم‌هایی از جنس نقره، صفحه‌های لمسی جدیدی ساخته می‌شود که مقاومت بیشتری نسبت به نمونه‌های فعلی دارد و تولید آن ساده‌تر است. بعلاوه این صفحات گرافنی انرژی کمتری مصرف می‌کنند و با انعطاف‌پذیری بالایی که دارند می‌توانند به راحتی خم شوند.

 

صفحات لمسی موجود در بازار معمولا از یک لایه اکسید قلع و ایندیوم استفاده می‌کنند که با وجود رسانایی فوق‌العاده بالا، بسیار گران و شکننده هستند در مواردی هم از نقره استفاده شده است که باز هم از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

 

محققان دانشگاه دریافتند که با ترکیب این ماده با گرافن ضمن کاهش میزان نقره می‌توان صفحات لمسی بهتری نیز تولید کرد.

 

گرافن (Graphene) نامِ یکی از آلوتروپ‌هایِ کربن است. متشکل از لانه زنبوری SP2 و همچنین گرافین (به انگلیسی: Graphine) نامِ یکی از آلوتروپ‌هایِ کربن است. متشکل از SP+SP2 هیبریدیزه شده؛ البته گرافین و گرافن را نباید با هم اشتباه گرفت. اما خواص آن‌ها آن قدر به هم مشابه‌هستند که به جای هم به کار می‌روند.

 

گرافن یک لایه کربن به ضخامت یک اتم است که قابلیت رسانایی آن بهتر از مس است و برای دستگاه‌های الکترونیکی بسیار کارآمد است.

 

در گرافیت (یکی دیگر از آلوتروپ‌هایِ کربن)، هر کدام از اتم‌هایِ چهارظرفیتیِ کربن، با سه پیوندِ کووالانسی به سه اتمِ کربنِ دیگر متصل شده‌اند و یک شبکه گسترده را تشکیل داده‌اند. این لایه خود بر رویِ لایه‌ای کاملاً مشابه قرار گرفته‌ است و به این ترتیب، چهارمین الکترونِ ظرفیت نیز یک پیوندِ شیمیایی داده‌ است، اما پیوندِ این الکترونِ چهارم، از نوعِ پیوندِ واندروالسی است که پیوندی ضعیف است. به همین دلیل لایه‌هایِ گرافیت به‌راحتی بر رویِ هم سر می‌خورند و می‌توانند در نوکِ مداد به کار بروند. گرافین ماده‌ای است که در آن تنها یکی از این لایه‌هایِ گرافیت وجود دارد و به عبارتی چهارمین الکترونِ پیوندیِ کربن، به عنوان الکترونِ آزاد باقی‌مانده‌است.

 

محققان دانشگاه ساسکس در فرایند تولید این صفحات، فیلم‌های فوق نازک گرافن را در آب قرار دادند و سپس با استفاده از مهر پلاستیکی آن را بر روی لایه‌ای از نانوسیم‌های نقره فشار دادند.

 

ممکن ات این روش بسیار زمان‌بر به نظر برسد اما محققان معتقدند به راحتی با استفاده از دستگاه‌های اسپری‌کننده و یا غلتک‌های هوشمند می‌توان سرعت فرایند را به طور چشمگیری افزایش داد.

 

"آلن دالتون"(Alan Dalton) محقق ارشد این تیم گفت: اضافه کردن گرافن به نانوسیم‌های نقره منجر به افزایش میزان رسانایی آنها تا حدود 10 هزار برابر شده است و این به این معنی است که شما با استفاده از بخشی از مقادیر نقره‌ای که قبلا استفاده می‌شد، قادرید نتیجه مشابه و یا حتی بهتری را ایجاد کنید که عملکرد آن بهتر و مصرف انرژی آن نیز کمتر است.

 

به گفته محققان استفاده از گرافن سبب می‌شود هزینه استفاده از فیلم‌های حساس به لمس نیز تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

 

"متیو لارج"(Matthew Large) یکی دیگر از محققان این پروژه گفت: یکی از مسائل درباره نقره این است که در معرض هوا کدر می‌شود و ما متوجه شدیم که لایه گرافنی سبب می‌شود که هجوم مولکول‌های هوا به نقره بی‌اثر شود و همچنین این فیلم‌های گرافنی در صورتی که خم شوند هیچ تغییری در مشخصه‌های الکترکی آنها ایجاد نمی‌شود در حالیکه نمونه‌های پیشین با محدودیت‌های زیادی در این زمینه مواجه بودند و این ماده جدید راه را برای ساخت دستگاه‌های کاملا انعطاف‌پذیر هموار می‌کند.

 

نتایج این تحقیق در ژورنال علمی Langmuir منتشر شده است.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/8/16 | 3:5 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

سامسونگ گوشی‌های قدیمی را به‌روز می‌کند

 

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, سامسونگ

سامسونگ در اقدامی جدید با انتشار به‌روزرسانی سیستم عامل برای گوشی و تبلت‌های قدیمی خود، به آنها روحی دوباره می بخشد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت زد دی نت، شرکت کره‌ای سامسونگ قصد دارد با انتشار به‌روزرسانی برای گوشی‌ها و تبلت هایی که چند سال پیش تولید و به بازار عرضه شده بودند، به تبدیل شدن آنها به زباله های الکترونیکی و بی مصرف در خانه جلوگیری به عمل بیاورد.

 

بسیاری از افراد هرسال یکبار گوشی و یا تبلت خود را به منظور به روز کردن آن تعویض می کنند و گوشی‌ها یا تبلت‌های قدیمی خود را در خانه برای استفاده در روز مبادا نگهداری می کنند. همین مساله باعث می شود در خانه بسیاری از کاربران و شهروندان، گوشی و تبلت هایی یافت شود که با عدم انتشار و دریافت به‌روزرسانی، از جریان تکنولوژی جا مانده و عقب افتاده اند.

 

سامسونگ نام این ابتکار عمل خود را برنامه " upcycling" گذاشته است بدین معنا که محصولات قبلی و قدیمی کاربران را با به‌روزرسانی کردن سیستم عامل آنها، به نوعی بازیافت و قابل استفاده کند.

 

به عنوان مثال، سامسونگ بسیاری از گوشی‌های مدل گلکسی اس 5 که مدتها بود برای سیستم عامل آن به‌روزرسانی منتشر نمی شد، روح و جانی دوباره داد و به لطف نصب و دریافت نسخه جدید سیستم عامل اندروید، آن را دوباره به عرصه کارکرد کشاند.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/8/16 | 3:4 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

آیفون ایکسِ گران اما زیبا را از این زاویه ببینید



اگر امروز تصمیم به خرید آیفون ایکس دارید، باید به «هزینه کَرد» برای لوازم جانبی اما ضروری آن نیز فکر کنید.

به گزارش خبرآنلاین،  آیفون ایکس 64 گیگی 999 دلار و 256 گیگی نیز 1149 دلار قیمت دارد. اما در کنار آن باید برای «اپل کِر» به عنوان سرویس مخصوص پشتیبانی 199 دلار، برای شارژر سریع با سیم 29 واتی 49 دلار، برای کابل لایتنینگ به یو اس بی تایپ سی 1 متری 25 دلار و 2 متری 35 دلار و برای ایرپاور یا همان شارژر بی سیم که 2018 می آید نیز بین 99 تا 149 دلار بپردازید.

بنابراین دست کم 1371 دلار برای مدل 64 گیگی و 1581 دلار برای مدل 256 گیگی باید هزینه کنید.

همچنین هزینه تعویض اسکرین 279 دلار و برای سایر خرابی‌ها تا 549 دلار بپردازید.

مشخصات فنی آیفون ایکس در یک نگاه:

دیزاین تمام شیشه‌ای / نمایشگر اولد 5.8 اینچی سوپررتینا / فناوری تشخیص چهره فیس آی دی / دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی مجهز به فناوری TrueDepth / استاندارد ضد آب و غبار IP67 / دو دوربین 12 در پشت گوشی / فناوری شارژ بی سیم / تراشه قدرتمند A11 Bionic / حافظه 64 یا 256 گیگی

با همه این اوصاف حالا می توانید با دو دو تا چهارتا کردن، تصمیم به خرید بگیرید.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, آیفون ایکسِ

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/8/16 | 3:4 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

آیفون ایکس دو باتری دارد



تصاویری از اجزای داخلی آیفون ایکس نشان می دهد در این دستگاه دو باتری به شکل «ال» قرار گرفته اند. 

به گزارش مهر به نقل از میل آنلاین، بالاخره آیفون ایکس برای فروش عرضه شد. در همین راستا iFixit یکی از وبلاگ های فناوری تصاویری از اجزای داخلی آیفون  ایکس منتشر کرده است. این تصاویر نشان می دهد داخل دستگاه نیز مانند ظاهر خارجی آن دچار تغییرات زیادی شده است.

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی,آیفون ایکس

 

 تصاویری مذکور  نشان می دهد آیفون ایکس دارای دو باتری است. این دو باتری به شکلL کنار هم قرار گرفته اند تا فضای داخل گوشی بازتر باشد.

 

 از سوی دیگر طراحی جدید  دستگاه شباهت زیادی به آیفون اورجینال دارد.

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی,آیفون ایکس

مهمترین تمایز آیفون همان وجود دوباتری است که اجزای دیگر اطراف آنها جای گرفته اند.

 

درکل قابلیت تعمیر این دستگاه نسبت به بقیه آیفون ها بیشتر است و کاربر می تواند به راحتی نمایشگر و باتری را تعویض کند اما به دلیل وجود قاب پشتی شیشه ای دستگاه و چسب زیاد محکم آن تعویض اجزای دیگری از دستگاه مانند دوربین  مشکل است.

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی,آیفون ایکس

 البته وجود شیشه جلو و پشت دستگاه احتمال خسارت به آن هنگام افتادن را می کاهد.

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/8/16 | 3:3 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

نکات و ترفند‌های مخفی گلکسی نوت 8

 

فبلت های سری Galaxy Note شرکت سامسونگ طرفداران زیادی در کشورمان دارند و با ورود Galaxy Note 8 به بازار ایران انتظار داریم تا این پرچمدار شرکت سامسونگ فروش موفقی را به نمایش بگذارد؛ در این مطلب به معرفی ترفند هایی مخفی در این گجت می پردازیم که دانستن آنها می تواند تجربه کاربر از استفاده از این فبلت را شیرین تر کند.

 

1-فرصت استفاده از Bixby را از دست ندهید.

Bixby نام دستیار هوشمند صوتی و مجازی شرکت سامسونگ برای رقابت با رقبایی مانند Siri و Google Assistant است که به صورت پیش فرض بر روی آخرین گجت های شرکت سامسونگ همچون Galaxy S8 و یا Galaxy Note 8  نصب شده است، در واقع کاربرانی که نسبت به خرید آخرین گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ اقدام کرده اند از جمله اولین کسانی خواهند بود که از Bixby استفاده می کنند، Bixby می تواند شما را در گوش دادن به موسیقی و دیگر اعمال مرتبط با آن یاری کند، می تواند با استفاده از موتور های جست و جو اطلاعاتی را درباره سوژه مورد نظرتان گرد آوری کرده و به سوالات شما پاسخ دهد؛ اما جذاب ترین ویژگی دستیار هوشمند مجازی شرکت سامسونگ که در هیچ یک از رقبا شاهدش نیستیم قابلیتی با نام Bixby Vision  است.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

ترفند‌های مخفی گلکسی نوت 8

 

کاربر با استفاده از این ویژگی می تواند دوربین گجت را بر روی سوژه های مختلف گرفته تا Bixby ماهیت آنها را شناسایی کرده و بسته به نوع سوژه امکاناتی درباره آن را به کاربر پیشنهاد دهد، برای مثال اگر سوژه یک محصول باشد Bixby می تواند با جست و جوی اینترنتی اطلاعاتی تکمیلی را درباره آن بدست آورد، اگر سوژه مقابل دوربین یک متن باشد Bixby می تواند آن را برایتان ترجمه کرده و نهایتا اگر در هر کجای دنیا در حال تماشای یک جاذبه توریستی باشید با گرفتن دوربین در مقابل آن Bixby توضیحات کاملی را درباره آن به شما ارائه خواهد داد.

 

2-می توانید دکمه فیزیکی Bixby را غیر فعال کنید.

در کنار گجت دکمه ای به منظور فعال سازی سرویس Bixby تعبیه شده که با وجود همه قابلیت های جذاب و سطح بالای هوشمندی این دستیار مجازی می تواند به کلافه گی کاربر بیانجامد و در صورت فشرده شدن غیر عمدی به سرعت Bixby را برایتان احضار خواهد کرد.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

سامسونگ گلکسی نوت 8

 

گویا کارشناسان شرکت سامسوگ هم از این مشکل همه گیر کاربران آگاه شده اند و بدین منظور سامسونگ به کاربران اجازه غیر فعال سازی این دکمه را داده است، البته کاربراجازه ندارد تا عملکرد این دکمه را تغییر دهد و تنها اجازه دارد تا در صورت تمایل آن را از کار بیاندازد.

 

3-یادداشت های خود را بر روی صفحه خاموش گوشی بنویسید.

یادداشت برداری یکی از پایه ای ترین قابلیت های موجود در فبلت Galaxy Note 8 و قلم نوری S Pen آن است که در گجت های دیگر خانواده Galaxy Note هم شاهد آن بوده ایم، اما گاهی اوقات نیاز داریم تا به سرعت مطلب و یا نکته ای را یادداشت کنیم و زمانی برای باز کردن قفل گجت و یا جست و جو در میان نرم افزار های مختلف نوت برداری نداریم، کارشناسان شرکت سامسونگ در طراحی Galaxy Note 8 توجه ویژه ای به این نیاز کاربران داشته اند.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

کار با گلکسی نوت 8

 

کافیست قلم نوری S Pen را از جای خود برداشته و بر روی صفحه نمایش خاموش گجت شروع به نوشتن کنید و به همین سادگی می توانید به سرعت نکات مهم را یادداشت کنید.

 

4-از حداکثر دقت تصویر صفحه نمایش استفاده کنید.

همانطور که می دانید صفحه نمایش Galaxy Note 8 می تواند تصاویری با دقت Quad HD را به نمایش بگذارد اما سامسونگ به دلایلی نا معلوم دقت نمایش صفحه این گجت را به صورت پیش فرض بر روی حالت Full HD تنظیم کرده است، پس اگر می خواهید از حداکثر کیفیت صفحه نمایش استفاده کنید با رفتن به Settings و انتخاب زیر شاخه Display آیتم Screen Resolution را لمس کرده و حالت QHD را فعال کنید.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

ترفندهای گلکسی نوت 8

 

اگر قصد دارید تا از فبلت خود برای دیدن محتوای حقیقت مجازی استفاده کنید تنظیم دقت صفحه نمایش بر روی حالت QHD لازم است، اما توجه داشته باشید که تنظیم صفحه نمایش بر روی این رزولوشن می تواند باعث کاهش طول عمر باتری گجت شود که البته بدیهی هم است.

 

5-S Pen بر روی صفحه نمایش خیس گجت نیز کار خواهد کرد.

حتما می دانید که Galaxy Note 8 فبلتی ضد آب است، اما آیا می دانستید که حتی وقتی این گجت در زیر سطح آب باشد هم می توانید از قلم نوری S Pen آن استفاده کنید؟

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8

 

البته یادداشت برداری در زیر سطح آب موقعیتی نیست که هر روز آن را تجربه کنیم اما کاربران این فبلت می توانند در زیر بارش باران از قلم نوری S Pen استفاده کنند و خیس بودن صفحه نمایش هیچ مشکلی را در این عملکرد و دقت  آن ایجاد نخواهد کرد.

 

6-داک مبدل Dex از Galaxy Note 8 نیز پشتیبانی می کند.

برای آن دسته از مخاطبانی که با داک Dex آشنایی ندارند لازم به ذکر است که این داک می تواند گجت شما را به یک کامپیوتر تبدیل کند و با در اختیار داشتن مانیتور، صفحه کلید و موس می توانید از این داک حداکثر استفاده را ببرید.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

 

نکته جالب در این باره آن است که کاربر می تواند داک و دیگر وسایل جانبی را به صورت دائمی بر روی میز خود نصب کرده تا در موقعیت های خاص با قرار دادن گوشی بر روی این داک گجت خود را به یک کامپیوتر رومیزی کامل تبدیل کند.

 

7- ابزار مترجم هوشمند تر

اگر به هنگام خواندن یک مقاله و یا مطلب قسمتی از آن را متوجه نمی شوید کافیست تا قلم S Pen خود را برداشته و عبارت مورد نظر را پر رنگ کنید تا فبلت بهترین و دقیق ترین ترجمه را با شما نشان دهد و گرچه نرم افزار های مترجم گاه اشتباه هایی پیش پا افتاده و خنده دار را مرتکب می شوند اما با این وجود باید قبول کرد که این ویژگی از جمله قابلیت های هوشمند این فبلت است.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

 

8-به طور همزمان از دو نرم افزار مختلف استفاده کنید.

صفحه نمایش 6.3 اینچی Galaxy Note 8،  این گوشی هوشمند را به یکی از مناسب ترین گجت های اندرویدی برای انجام مولتی تسکینگ بدل کرده است، علاوه بر این، ویژگی Split View سیستم عامل اندروید بر روی صفحه نمایش بزرگ و با دقتی مثل صفحه نمایش Galaxy Note 8 به خوبی از پس نیاز های کاربران بر خواهد آمد.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

 

برای استفاده از این ویژگی کافیست تا دکمه Recents موجود در زیر صفحه نمایش را فشار داده و با لمس آیتم مولتی تسکینگ (دو مستطیلی که بر روی هم قرار گرفته اند) دو اپلیکیشن مختلف را به طور همزمان و در حالی که هر کدام از آنها نیمی از صفحه نمایش را اشغال کرده اند اجرا کنید.

 

شما می توانید با لمس و کشیدن خط مرزی بین محیط های دو نرم افزار سهم هر نرم افزار از صفحه نمایش را تغییر دهید.

 

9- آیتم های موجود در نوار ابزار Notifications را به سلیقه خود مرتب سازی و ارجحیت نمایش آنها را تغییر دهید.

ازترتیب و ارجحیت نمایش آیتم های مختلف موجود در نوار ابزار Notifications خوشتان نمی آید؟ خوشبختانه امکان شخصی سازی در این قسمت وجود داشته و شما می توانید آیتم هایی که برای شما بیشترین کاربرد را دارند را به بالای لیست منتقل کنید تا بیشتر از گذشته در دسترس شما باشند.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

 

به این منظور کافیست انگشت خود را بر روی قسمت بالایی صفحه نمایش گجت گذاشته و آن را به سمت پایین بکشید تا نوار ابزار Notifications برایتان اجرا شود، سپس با لمس آیتم چرخ و دنده ای شکل قرار گرفته در گوشه بالا و سمت راست زیر شاخه Button Order را لمس کرده و به سادگی ارجحیت نمایش آیتم های مختلف را تغییر دهید.

 

10- با استفاده از تست شنیداری صدای خروجی گجت را برای خود شخصی سازی کنید.

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از صدای خروجی گجت دریافت کنید پیشنهاد می کنیم پس از ورود به منوی Settings وارد زیر شاخه Adapt Sound شوید، در این قسمت تست های شنیداری ای وجود دارند که با انجام آنها می توانید صدای خروجی گجت را به منظور بهتر شنیده شدن آن توسط خودتان بهینه سازی کنید.

 

 کار با گلکسی نوت 8, معایب گلکسی نوت 8

 

منبع:bartarinha.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 96/7/24 | 1:48 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

قابلیت شارژ سریع آیفون؛ از دروغ تا واقعیت

 

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی  ,ایفون

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند آیفون 8 همواره بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع است. اما با معرفی و عرضه این گوشی به بازارهای جهانی این سوال برای بسیاری از کاربران بوجود آمده که آیا اپل در این باره مشتریان خود را فریب داده است یا خیر؟

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت سافت بدیا، قابلیت شارژ سریع (Fast Charging) همواره در گوشی‌های اندرویدی مشاهده می‌شد و بسیاری از کاربران نیز در سراسر جهان از این قابلیت کاربردی استقبال بی نظیری کرده بودند. شرکت اپل هم یکی از ویژگی‌های گوشی جدید آیفون 8 را همواره قابلیت شارژ سریع معرفی می‌کرد اما چیزی که بعدها بسیار مورد انتقاد قرار گرفت آن بود که این شرکت آمریکایی حتی در رویداد رونمایی از آیفون‌های جدیدش در 12 سپتامبر نیز از توضیح دادن در خصوص این قابلیت طفره رفت و در واقع می توان گفت اصلا در مورد ویژگی شارژ سریع توضیح خاصی ارائه نداد که این می تواند نشانه این باشد که اپل زیاد برروی این امکان تمرکزی نکرده است.

 

اما هم اکنون کاربران بسیاری که از طرفداران گوشی‌های آیفون بوده و آیفون 8 را خریداری کرده اند، از شارژ بسیار کند این گوشی ناراضی و شاکی هستند. آنها بر این باورند که آیفون 8 حتی از حالت عادی سایر گوشی‌ها نیز دیرتر شارژ می شوند.

 

اخیرا هم ویدیو کلیپ جدیدی بر روی سایت پر بازدید یوتیوب منتشر شده است که در آن صراحتا عنوان می شود که کاربران نباید به قابلیت شارژ سریع آیفون 8 دلخوش باشند؛ چرا که شارژ سریع آیفون 8، این گوشی را دیرتر از شارژ معمولی آیفون 7 پلاس شارژ می‌کند.

 

البته کاربران برای بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع در گوشی هوشمند آیفون 8 باید یک آداپتور برق 29 واتی اپل (از نوع یواس‌بی تایپ سی) و همچنین کابل لایتنینگ را تهیه کنند که واضح است این دو هزینه اضافی را برای کاربران به همراه دارد.

 

در اینجا باید گفت که کاربران باید آگاه باشند که همه آن قابلیت شارژ سریعی که اپل از آن سخن می گفت و بعنوان تبلیعات از آن استفاده می کرد، مربوط به تهیه آداپتور و کابل USB-C است که در بالا ذکر شد و به هیچ وجه ربطی به برتری باتری این گوشی جدید ندارد.

 

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 96/7/24 | 1:48 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا