سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

گوشی «اسپینر» هم از راه رسید

 

  اخبارتکنولوژی  ,خبرهای تکنولوژی ,گوشی اسپینر

یکی از پدیده های جالب یک سال اخیر اسباب بازی های موسوم به اسپینر هستند که بسیاری از مردم از آنها برای سرگرمی و تمدد اعصاب استفاده می کنند.

به گزارش مهر به نقل از ورج، به تازگی اسپینر خاصی به بازار آمده که از امکانات گوشی های هوشمند نیز برخوردار است و می توان در کنار بازی کردن از آن برای برقراری تماس های تلفنی نیز استفاده کرد.

 

این گوشی همراه اسپینر توسط یک شرکت هنگ کنگی به نام Chilli International تولید شده و دارای یک نمایشگر کوچک 1.4 اینچی است. این گوشی در شش رنگ عرضه شده و حافظه داخلی آن تنها 32 مگابایت ظرفیت دارد. البته این رقم با استفاده از کارت حافظه اس دی تا 8 گیگابایت قابل افزایش است.

 

این گوشی تنها برای انجام امور ساده و اولیه قابل استفاده است و امکان نصب برنامه های موبایلی بر روی آن وجود ندارد. البته گوشی یادشده مجهز به مرورگر وب بوده و از قابلیت بلوتوث نیز برخوردار است.

 

قیمت فروش این اسپینر تلفن همراه 20 دلار است و در کشورهایی مانند هند عرضه شده است. البته مدل های دیگری از محصول یادشده از سایت شرکت آمازون هم قابل خریداری است.

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 96/7/24 | 1:47 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

آموزش رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

آموزش رایت dvd با nero

 

یکی از بهترین نرم افزارها برای رایت دی وی دی نرم افزار Nero می باشد . کار کردن با این برنامه برای یکسری از کاربران عین خود بنده پیچیده می باشد زیرا با ارائه نسخه جدید روش کار کاملا تغییر می کند و همین موضوع کار کردن با برنامه را مشکل می کند . نرم افزارهای جانبی زیادی جایگزین Nero شده است که یکی از بهترین آنها DVD Flick می باشد.

 

نرم افزار DVD Flick متن باز ، رایگان و یک ابزار ساده اما در عین حال قدرتمند با قابلیت های متنوع برای رایت DVD های قابل پخش بر روی دی وی دی پلیر،سینما خانگی و مدیاسنتر می باشد.از قابلیت های این نرم افزار علاوه بر رایت کردن دی وی دی و پشتیبانی از فرمت های متنوع می توان به امکان ساخت منو ،امکان افزودن زیرنویس و ... اشاره کرد.

 

ابتدا نرم افزار را دانلود کرده و نصب کنید . DVD Flick به شما این امکان را میدهد بیش از 60 نوع فرمت مختلف را به یک فرمت رایج و استاندارد جهت نمایش در دستگاههای خانگی تبدیل کرده و آن را بر روی دی وی دی رایت کنید . 

برای رایت کردن یک دی وی دی کافیست بعد از اجرای نرم افزار بر روی منوی "Add title" کلیک کنید .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

یکی از بهترین نرم افزارها برای رایت دی وی دی نرم افزار Nero می باشد

 

در مرحله بعدی ویدئو خودتان را انتخاب کرده و بر روی کلید Open کلیک کنید . همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردم این برنامه بیش از 60 فرمت فایل ، ویدئو و موزیک را پشتیبانی می کند . لیست فرمت های پشتیبانی شده توسط نرم افزار لیست شده است .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

 

برای پخش ویدئو در دستگاههای پلیر ابتدا باید ساختار فایل شما تبدیل به دو پوشه VIDEO_TS و AUDIO_TS شود . برای انجام اینکار ابتدا نیاز به 8.5 گیگابایت فضای خالی موقت دارید تا فرمت های به غیر از دی وی دی ابتدا تبدیل شود . بر روی کلید Browse کلیک کنید . در صرتیکه مسیر پیش فرض مورد تاییدتان است نیاز به کاری ندارید . اجازه بدهید مسیر پیش فرض باقی بماند .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

برنامه رایت dvd 

 

بعد از انتخاب مسیر ذخیره بر روی منوی "Project Settings" کلیک کنید .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

نحوه ی رایت dvd

 

در سربرگ General در پنجره باز شده می توانید تنظیمات دلخواه خودتان را اعمال کنید . فقط از لیست باز شو "Target size" را برابر با حجم دی وی دی یعنی 7.9 قرار بدهید . در صورتیکه می خواهید این فیلم را بر روی سی دی رایت کنید از از طریق گزینه "Target size" گزینه CD را انتخاب کنید .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

آموزش رایت dvd

 

بر روی سربرگ یا تب Video کلیک کنید . حتما "Target format" را برابر با PAL تنظیم کنید . NTSC فرمت یا استاندارد پخش در کشورهای شمال آمریکامی باشد وPAL برای آسیا و اروپا .

 

PAL

گرافیک تصاویر در سیستم پال 288 *352 پیکسل می باشد، یعنی عرض تصویر از 352 و طول تصویر از 288 نقطه تشکیل می شود. هر نوع تصویر متحرک در سیستم پال از عبور 25 فریم ثابت در ثانیه تشکیل می شود. علاوه بر پال سیستم دیگری نیز به نام سکام (SECAME) وجود دارد که خصوصیات آن تا حد زیادی به پال نزدیک است و تنها تفاوت جدی آن با پال در زمینه نمایش رنگ می باشد به طوری که رنگ در سیستم سکام دارای کیفیت مناسبی نیست .از دیگر ویژگی سیستم های مبتنی بر پال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

- در این استاندارد از نسبت درازا به پهنای 4:3 چهار به سه استفاده میشود و تقریبا تصویر به شکل مربع می باشد.

 

- سرعت رفرش خطوط تصویر (فرکانس) 50 هرتز می باشد.

 

- رنگ ها دارای گرمای متوسط هستند.

 

NTSC

کیفیت تصاویر که بر مبنای سیستم اِن تی اس سی تهیه می شوند 240 *352 پیکسل است، یعنی عرض تصویر از 352 و طول تصویر از 240 نقطه تشکیل می شود. تصویر متحرک در سیستم اِن تی اس سی از عبور 30 فریم ثابت در ثانیه تشکیل می شود. این سیستم در آمریکا ، کانادا و چند کشور دیگر رایج می باشد . از دیگر ویژگی های این سیستم میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

- دراین استاندارد ازنسبت درازا به پهنای 16:9شانزده به نه استفاده می شود و تصویر ما تقریبا به شکل مستطیل می باشد.

 

- سرعت رفرش خطوط تصویر(فرکانس ) 60 هرتز می باشد.

 

- رنگ ها دارای گرما و جذابیت بیشتری هستند.

 

خوب است این را بدانید که سیستم های تصویری در ایران بر مبنای سیستم های پال می باشند.همچنین سیستم های مبتنی بر پال به دلیل داشتن تعداد پیکسل های بیش تر دارای وضوح بالاتری هستند و سیستم های مبتنی بر ان تی اس سی به دلیل تعداد فریم بیش تری در ثانیه ، تصاویر را یکنواخت تر نشان میدهند .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK

 

در نهایت ،در تب Burning ابتدا چک باکس "Burn project to disc."را تیک بزنید یا فعال کنید . 

سرعت رایت را از طریق speed تعیین کنید . هرچه سرعت پایین تر باشد کیفیت رایت و ماندگاری DVD به مراتب بالاتر خواهد بود . 

اگر می خواهید مطمئن شوید دی وی دی به درستی رایت شده است چک باکس "Verify disc after burning." را تیک بزنید تا بعد از رایت توسط نرم افزار DVD بررسی شود .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

 

تا به این مرحله تنظیمات اولیه رایت را انجام دادیم . بر روی Accept کلیک کنید . 

بر روی منوی Create DVD کلیک کنید تا فرایند تبدیل ابتدا آغاز شود . بر روی Ok کلیک کنید . این پروژه ممکن است کمی زمان بر باشد پس کمی استراحت کنید تا نرم افزار ابتدا فرمت را تبدیل به DVD و آماده برای رایت کند .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

 

بعد از تبدیل پنجره ImgBurn به صورت اتوماتیک نمایش داده می شود . برنامه 30 ثانیه به شما زمان می دهد یک عنوان انتخاب کنید . در این بازه زمانی اگر کلمه ای تایپ نشود از عنوان پیش فرض استفاده می کند .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

 

خلاصه تنظیمات شما نمایش داده می شود . بر روی کلید YES کلیک کنید تا رایت آغاز شود .

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

 

کمی صبر کنید تا پنجره تایید رایت "Operation Completed Successfully" نمایش داده شود . به همین سادگی

 

 رایت DVD با نرم افزار DVD FLICK, دانلود نرم افزار رایت dvd

 

 

منبع:learning.asarayan.com

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 96/6/31 | 3:4 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

انتقال وجه با امواج صوتی ممکن شد

 

   اخبارتکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی ,اپلیکیشن پرداخت موبایلی

گوگل در هند یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی تولید کرده است که برای انتقال وجه از تایید فراصوتی استفاده می‌کند.

به گزارش  ایسنا، مدتی پس از انتشار شایعاتی در رابطه با این اپلیکیشن، بالاخره گوگل این برنامه کاربردی را با نام Tez در سرویس گوگل پلی در هند منتشر کرد.

 

این اپلیکیشن یک برنامه رایگان است که به حساب‌های بانکی کاربران متصل شده و امکان خرید حضوری و آنلاین و جابجایی وجوه را به شیوه امن فراهم می‌کند.

 

نکته جالب توجه در رابطه با این اپلیکیشن استفاده از امواج فراصوت برای تایید انتقال وجه است است که کاربر را از استفاده از فناوری NFC بی‌نیاز می‌کند.

 

برای انتقال وجه در این روش کافی است گوشی‌های هوشمند دو فردی که قرار است انتقال وجه بین آنها انجام شود در نزدیکی هم بوده و Tez در هر دو گوشی نصب شده باشد تا با انتقال امواج فراصوت این انتقال صورت بگیرد.

 

این فناوری همانند QR کدهای تصویری عمل می‌کند با این تفاوت که این بار به جای تصویر از پردازش امواج فراصوت استفاده می‌شود و عملا یک QR صوتی این کار را انجام خواهد داد.

 

گوگل نسخه اندرویدی و iOS این برنامه را که به رابط انتقال وجه بانکی(UPI) متصل شده در اختیار کاربران قرار داده است.

 

استفاده از این اپلیکیشن رایگان است و گوگل هیچ هزینه‌ای از کاربران برای انجام تراکنش دریافت نمی‌کند.

 

در حال حاضر محدودیت‌هایی برای تعداد تراکنش‌ها و مبلغ پول به صورت روزانه قرار داده شده است و کاربران در روز می‌توانند 20 تراکنش تا سقف 100 هزار روپیه داشته باشند.

 

گوگل پیش از این از QR صوتی برای برقراری ارتباط بین وسایل هوشمند استفاده کرده بود اما این اولین بار است که از این فناوری برای انتقال وجه استفاده می‌شود.

 

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این فناوری استفاده از امواج فراصوت است که نسبت به دیگر فناوری‌های ارتباطی مانند بلوتوث و یا QR تصویری پیچیدگی کمتری داشته و سریع‌تر نیز هست.

 

این اپلیکیشن در هند راه‌اندازی شده است اما گوگل نام آن را به عنوان یک برند تجاری در فیلیپین و اندونزی نیز ثبت کرده است تا هر چه سریع‌تر استفاده از آن را در دیگر کشورهای آسیایی گسترش دهد.

 

تخمین زده می‌شود در هند حدود 300 میلیون گوشی هوشمند وجود داشته باشد که این کشور تبدیل به یک بازار گسترده برای فناوری‌های موبایلی کرده است.

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 96/6/31 | 3:4 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

تغییر اندازه و تبدیل SVG به PNG با MYSCALE

 

تبدیل SVG به PNG, تغییر اندازه و تبدیل SVG به PNG

تغییر اندازه و تبدیل SVG به PNG

 

Myscale اپلیکیشن وب رایگان و منبع باز است.

SVG برای طراحانی که به گرافیک مقیاس پذیر نیاز دارند بسیار پرکاربرد است. ابزارهای SVG و برنامه‌های بسیار زیادی وجود دارد که برای شما امکان تغییر اندازه و انتقال SVG را به دستگاه‌های مک یا ویندوز فراهم می‌کند. 

 

اما اگر بخواهیم در مرورگر SVGها را ویرایش کنیم چه؟ بهتر نیست اگر بتوانیم SVGها را بدون نیاز به یک نرم افزار و با یک کلیک منتقل کنیم و یا اندازه‌ی آن را تغییر دهیم؟ 

 

وب‌سایت myScale به همین منظور ساخته شده است. این اپلیکیشن وب رایگان به شما اجازه می‌دهد که هر فایل SVG که می‌خواهید را آپلود کرده، ابعاد آن را همانطور که می‌خواهید تغییر دهید و آن را با فرمت PNG ذخیره کنید. 

شاید این کار به نظر ساده برسد اما پردازش آن بسیار پیچیده است. تبدیل SVG به PNG آنقدرهم که فکر می‌کنید ساده نیست. 

 

کد این اپلیکیشن منبع باز است و می‎توانید آن را در گیت‌هاب بیابید. در نتیجه می‌توانید فایل‌ها را دانلود کرده و خودتان آن را روی سرور وب خود میزبانی کنید. ( 100 جاوا اسکریپت)

البته اگر مطلقاٌ کاربر Illustrator هستید این اپلیکیشن وب به درد شما نمی‌خورد. 

اما گاهی اوقات به  Illustrator دسترسی ندارید و ممکن است رابط کاربری آن برایتان آزار دهنده باشد.

 

myScale روشی بسیار ساده را برای تبدیل SVG به شما ارائه می‌دهد. 

1- فایل svg. خود را آپلود کنید. 

 

2- اندازه را با پیکسل مشخص کنید. 

 

3- روی Generate کلیک کنید و اگر از نتیجه راضی بودید برای دریافت فایل PNG روی گزینه‌ی Download کلیک کنید. 

 

این کار را تنها می‌توانید با داشتن مرورگر و اینترنت انجام دهید. 

از آنجایی که یک گرافیک خالص برداری را آپلود می‌کنید هیچ اطلاعاتی را از دست نمی‌دهید. می‌توانید یک آیکون 100px یا یک آیکون 1000px بسازید. در کیفیت هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. 

 

وقتی از این اپلیکیشن استفاده کنید می‌بینید که این اپلیکیشن وب چقدر راحت‎تر از Illustrator، Sketch یا دیگر برنامه‌های ویرایش گرافیکی مشابه است. 

 

منبع:faceit.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 96/6/31 | 3:3 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

آموزش ساخت متن شکسته در فتوشاپ

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

ساخت متن شکسته در فتوشاپ,

 

برای این آموزش اول یک سند جدید میسازیم و رنگ بک گراند رو سیاه میکنیم و یک متن با رنگ سفید تایپ میکنیم:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

آموزش فتوشاپ

 

لایه ی متن رو ریستراز (rasterize) کنید تا به یک لایه ی معمولی و قابل ویرایش تبدیل بشه...

با استفاده از ابزار polygonal lasso tool قسمت هایی از متن رو سلکت کنید و با ابزار مو اونهارو حرکت بدید تا حالت شکسته شدن به متن القا بشه...

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

افکت های متنی

 

من با ماسک و ابزار لازو کمی دیگه هم حالت شکستگی با سلیقه ی خودم به کار میدم(سخت ترین قسمت همینه) سعی کنید تو این قسمت دقت و وقت بیشتری به خرج بدید:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

حالا لایه ی متن رو سلکت میگیرم (میتونید برای سرعت بخرج دادن shift+ctrl رو فشار بدید و همزمان نشانگر موس رو روی تابنیل لایه بیارید و کلیک کنید!) بعد از اینکه از لایه ی متن سلکت گرفتید (حالا به هر روشی!) لایه ی تکستچر فلزی رو باز میکنیم... و ناحیه ی سلکت شده رو ماسک میکنیم!

نتیجه نهایی:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

ساخت متن در فتوشاپ

 

حالا روی همون لایه ی تکستجر(نه روی قسمت ماسکت!) با ابزار سایه زدن burn tool میتونید مثل من کمی سایه ایجاد کنید

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

یک لایه ادجاستمنت مطابق شکل زیر ایجاد کنید تا تیره و روشنی ها جلوه بیشتری به کار بده... برای اینکار میتونید از شکل زیر گزینه add djustment layer  رو که در شکا نشون داده بزنید و بعد گزینه ی brightness/ contrast ... رو انتخاب کنید و مقادیر رو به شکل زیر وارد کنید:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

حالا وقت ایجاد کردن افکت های نوریه! برای اینکار یک لایه جدید بسازید و اون بیارید بین لایه ادجاستمنت و لایه ی تکستچر قرار بدید... اونو با نگه داشتن کلید alt و کلیک کردن روی مرز میان لایه ی جدید(که اوردیمش بالای تکستچر) و لایه تسکچر، اونرو به لایه تکستچر کلیپ ماسک کنید و با رنگ نارنجی، براش با hardness 15 و flow 5 یک مقدار با این رنگ (یا رنگ قرمز یا سبز یا آبی بسته به سلیقتون) کمی افکت های نوری بدید! فقط رنگین کمانی کار نکنید خواهشا!!! نتیجه:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

و حالا تکستچر شیشه رو میاریم بالای تمام لایه ها و مود اونرو به linear dodge تغییر بدید و اگه نیاز بود با پاک کن بخشای اضافی رو پاک کرده و یا با ابزار move  جای مناسب رو پیدا کنید

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

فایلهای مورد نیاز:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

برای نمایش عکس در سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

 

منبع:iphotoshop.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 96/6/31 | 3:3 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

اتصال گوشی‌های هوشمند به پرینترهای رومیزی

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

اتصال گوشی‌های هوشمند به پرینتر

 

امروزه پرینترهای رومیزی در دو نوع متفاوت عرضه می‌شوند، دسته اول پرینترهایی هستند که قابلیت اتصال به شبکه دارند و دسته دوم چاپگرهای استاندارد. پرینترهای شبکه‌ای این قابلیت را دارند که به وای‌فای و یا شبکه اترنت (Ethernet) داخلی شما متصل شده و دستورات چاپ را از سایر دستگاه‌های موجود در شبکه دریافت کنند، اما پرینترهای رومیزی دستورات چاپ را تنها از کامپیوتر و لپ تاپ دریافت می‌کنند.

 

در حال حاضر در اکثر خانه‌ها و دفاتر هنوز از پرینترهای استاندارد و قدیمی استفاده می‌شود. تقریبا هیچ راه سخت افزاری برای اتصال دستگاه‌های موبایل به این دسته از پرینترها وجود ندارد، اما با ترفندهای نرم افزاری و استفاده از سرویس پرینت ابری گوگل (Google Cloud Print) این امکان به وجود آمده. برای یادگیری نحوه ارسال فرمان چاپ از گوشی‌های موبایل به پرینترهای رومیزی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

پیش نیازها

برای انجام این کار به موارد زیر احتیاج دارید:

یک پرینتر رومیزی با درایورهای نصب شده. باید قادر باشید تا بدون مشکل با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ از این پرینتر استفاده کنید.

مرورگر اینترنتی کروم را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

از منوی مرورگر کروم کامپیوتر وارد تنظیمات (Settings) شده و اکانت گوگل خود را اضافه کنید.

 

چاپگر رومیزی خود را به پرینت ابری گوگل اضافه کنید

همانطور که در مقدمه توضیح دادیم، استفاده از راهکارهای نرم افزاری بهترین وسیله برای ارتباط بین گوشی و پرینتر رومیزی است، و یکی از بهترین نرم افزارها سرویس پرینت ابری گوگل است این سرویس هر دو نوع پرینترهای (شبکه‌ای و معمولی) را پشتیبانی می‌کند. اما ما در این مطلب تنها با پرینترهای غیرشبکه‌ای سر و کار داریم.

 

ابتدا چاپگر خود را روشن کرده و آن را به کامپیوتر متصل کنید. البته در برخی مواقع نیازی به اتصال کامپیوتر و پرینتر نیست.

 

مرورگر کروم را در کامپیوتر باز کرده و در قسمت آدرس عبارت chrome://devices/ را تایپ کرده و بر روی گزینه اضافه کردن چاپگرها یا Add Printers کلیک کنید.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

اتصال گوشی‌ به پرینتر

 

در این مرحله گوگل کروم چاپگرهایی که برای کامپیوتر خود تعریف کرده‌اید را پیدا می‌کند. پرینترهایی که مدنظر دارید را انتخاب و روی گزینه اضافه کردن چاپگرها یا Add Printers کلیک کنید.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

اتصال گوشی به پرینتر 

 

اپلیکیشن‌های موبایل

به این دلیل که از سرویس ابری گوگل استفاده می‌کنیم کاربران اندروید نیازی به نصب هیچ اپلیکیشنی ندارند. اما کاربران iOS باید اپلیکیشن‌های گوگل درایو (Google Drive) و گوگل داکس (Google Docs) را در دستگاه خود دریافت کنند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که اپلیکیشن CloudPrint را نیز نصب کنید. متاسفانه گوگل اپلیکیشن رسمی پرینت ابری خود را برای کاربران iOS ارائه نکرده است.

 

استفاده از این اپلیکیشن‌ها برای کاربران اپل با محدودیت‌هایی همراه است. کاربران اندرویدی می‌توانند در هنگام پرینت مشخص کنند که به کدام صفحات احتیاج دارند، اما در دستگاه‌های اپل تنها امکان پرینت پرونده‌ها بصورت یکجا و کامل وجود دارد. البته کاربران iOS می‌توانند با استفاده از اپلیکشن گوگل داکس صفحات موردنظر خود را انتخاب کرده و یک فایل جدید درست کنند.

 

اپلیکیشن CloudPrint در مارکت اپل نیز قادر است تا پرونده‌ها را از سرویس‌های مختلف ابری گرفته و آنها را به سرویس پرینت ابری گوگل ارسال کند. این اپلیکیشن بصورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد اما مدت زمان زیادی از آخرین به روز رسانی آن گذشته و دارای چندین باگ است، مثلا گاهی اوقات پیامهایی به زبان اسپانیایی ارسال کرده و یا امکان اتصال به سرویس دراپ باکس را از دست می‌دهد.

 

چاپ با استفاده از دستگاه اندرویدی

ابتدا از روشن بودن قابلیت پرینت دستگاه خود مطمئن شوید. برای این کار به صفحه تنظیمات رفته و روی گزینه Printing ضربه بزنید. در صفحه باز شده مطمئن شوید که قابلیت سرویس پرینت ابری روشن باشد.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

 

در گوشی اندرویدی خود پرونده‌ای که تمایل دارید چاپ شود را باز کنید. هیچ تفاوتی ندارد که با استفاده از کدام اپلیکیشن گوگل این کار را انجام دهید (گوگل درایو، گوگل داکس، کروم، ...) اما در صورتی که از اپلیکیشنی غیر از محصولات گوگل استفاده می‌کنید مطمئن شوید که از منوی به اشتراک گذاری اندروید پشتیبانی کند.

 

وارد منوی به اشتراک گذاری یا Share شده و گزینه پرینت را انتخاب کنید.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

 

در صفحه باز شده روی گزینه "انتخاب یک چاپگر" یا Select a Printer ضربه زده و چاپگری که پیش از این به سرویس پرینت ابری گوگل متصل شده بود را انتخاب کنید. حالا پرینتر خود را روشن کرده و آن را به کامپیوتر متصل کنید. در اینجا صفحات مورد نظر و تعداد کپی‌هایی که از پرونده نیاز دارید را وارد کرده و روی دکمه پرینت ضربه بزنید تا دستور چاپ به کامپیوتر ارسال شود.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

 

پس از چند ثانیه عملیات چاپ پرونده آغاز خواهد شد.

 

چاپ با استفاده از دستگاه‌های ساخت اپل

استفاده از سرویس پرینت ابری گوگل در دستگاه‌های iOS کار غیرممکنی نیست، اما به سادگی انجام نمی‌شود و دارای محدودیت‌هایی است. برای پرینت یک پرونده، باید آن را در گوگل درایو ذخیره کنید. شما می‌توانید فرمان چاپ فایل‌های پی دی اف را بصورت مستقیم از گوگل درایو ارسال کنید، اما برای پرینت فایل‌های Word باید در مرحله اول از گوگل داکس استفاده کنید.

 

برای پرینت یک پرونده پی دی اف، ابتدا آن را در گوگل درایو باز کنید، روی دکمه‌ای که در صفحه دارید ضربه زده و در انتهای منویی که باز می‌شود گزینه Print را انتخاب کنید. حالا پرینت مورد نظر را انتخاب و تعداد کپی‌هایی که از فایل نیاز دارید را مشخص کرده و سپس روی دکمه Print ضربه بزنید.

 

برای ارسال فرمان چاپ از اپلیکیشن گوگل داکس، روی دکمه‌ای که در قسمت بالا سمت چپ صفحه می‌بینید ضربه بزنید. از منوی باز شده گزینه Share and export را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Print ضربه بزنید.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

 

در اینجا گوگل داکس دو راه متفاوت برای چاپ پرونده را نمایش می‌دهد. یکی از این راه‌ها استفاده از سرویس ابری پرینت گوگل و راه دیگر با استفاده از AirPrint است. روی گزینه سرویس ابری گوگل ضربه زده و چاپگر خود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Print ضربه بزنید.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

 

در اینجا می‌توانید پرونده خود را مرتب کرده و تعداد کپی‌هایی که نیاز دارید را مشخص کنید. البته امکان پرینت صفحات به صورت مجزا وجود ندارد.

 

استفاده از اپلیکیشن CloudPrint برای iOS

اپلیکیشن CloudPrint به کاربران iOS این امکان را می‌دهد تا بدون استفاده از گوگل داکس یا گوگل درایو پرونده‌های خود را چاپ کنند. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به پرونده‌های خود در گوگل درایو، iCloud درایو، دراپ باکس و وان‌درایو دسترسی پیدا کنید. کلاودپرینت پرونده‌ها را از این سروریس‌ها دریافت کرده و مستقیما جهت چاپ به اکانت گوگل ارسال می‌کند.

 

ابتدا اپلیکیشن را باز کرده و بر روی آیکون + در بالای صفحه ضربه بزنید. از پنجره کوچکی که در صفحه باز می‌شود گزینه Add File را انتخاب کنید.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

 

فایل مورد نظر خود را از یکی از سرویس‌های ابری انتخاب کرده و از صفحه باز شده روی نام پرینتر خود ضربه بزنید.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

 

به این ترتیب CloudPrint پرونده‌های شما را به سرویس ابری گوگل ارسال کرده و پرینتر شما پس از چند ثانیه شروع به چاپ آنها خواهد کرد. برای حذف کردن دستور پرینت می‌توانید انگشت خود را بر روی فایل موردنظر گرفته و به سمت چپ بکشید.

 

اپلیکیشن CloudPrint, اتصال گوشی به پرینتر

 

اپلیکیشن CloudPrint نیز به کاربر اجازه نمی‌دهد تا صفحات مورد نیاز خود برای پرینت را انتخاب کند و هیچ گزینه‌ای برای تغییر تنظیمات پرینت وجود ندارد. در صورتی که هنگام استفاده از این اپلیکیشن به مشکل برخوردید دوباره از ابتدا تمام مراحل را امتحان کنید؛ این اپلیکیشن دارای باگ‌های کوچکی است که گاهی اوقات در کارکرد آن ایجاد اختلال می‌کنند.

 

مطالب بالا به شما کمک خواهد کرد تا گوشی خود را به یک پرینتر رومیزی متصل کنید، و البته همانطور که احتمالا متوجه شدید گوشی‌های اندرویدی نسبت به دستگاه‌های iOS راحت تر این کار را انجام می‌دهند. حتی قابلیت AirPrint که در دستگاه‌های اپل وجود دارد نیز کمکی به کاربران نمی‌کند، این قابلیت تنها برای اتصال گوشی به پرینترهای شبکه‌ای ایجاد شده و قابلیت اتصال به پرینترهای رومیزی و معمولی را ندارد.

منبع:digiro.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 96/3/22 | 12:26 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

راهکارهای عکسبرداری بهتر با موبایل

 

آموزش از پایه عکاسی با موبایل , عکسبرداری با موبایل

نورپردازی عکس خیلی مهم است که یک عکس خوب را تبدیل به یک عکس عالی میکند

 

شاید شما هم دیده باشید که امروزه در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی خودشان را به عنوان عکاس معرفی میکنند. خیلی از آنها عکس هایی که در صفحه شان گذاشتند را با موبایل گرفته اند اما وقتی نگاه می کنید خیلی به‌نظرتان عکس خوبی می آید و شاید دوست داشتید که شما هم در انجام این کار مهارت داشتید.

 

واقعیت امر این است که فقط چند نکته‌ی ساده درباره ی عکس گرفتن با موبایل وجود دارد که با رعایت آنها شماهم می توانید عکس های عالی ای بگیرید و آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در ادامه 10 تا از کاربردی ترین نکات هنگام عکس گرفتن با موبایل برای شما آورده شده.

 

1.حواستان به نور باشد

درست است، حتما خودتان هم میدانید که نورپردازی عکس خیلی مهم است و این چیزی است که یک عکس خوب را تبدیل به یک عکس عالی میکند. به سایه هایی که روی اشیا می افتد نگاه کنید. نوری که از ساختمان ها بازتاب میشود یا سایه که روی آنها افتاده است را مد نظر داشته باشید. در ساعت آفتابی روز به عکس برداری بپردازید و نور خورشید را در عکس هایتان به بازی بگیرید. این مسئله را هیچگاه فراموش نکنید که موبایل ها به تنهایی خیلی کارشان در عکسبرداری در نور کم و ضعیف خوب نیست، پس بهترین عکس را زمانی میتوانید بگیرید که نور مناسبی داشته باشید.

 

2. خودتان نزدیک سوژه بروید، از زوم موبایل استفاده نکنید

هیچوقت از زوم موبایل استفاده نکنید چون این اولین قدم برای گرفتن یک عکس بد با موبایل است. اگر میخواهید روی چیزی زوم کنید از پاهایتان استفاده کنید و به سوژه نزدیک شوید! نمیخواهیم اینجا خیلی بحث تکنیکی اش را پیش بکشیم اما فقط این را بدانید که زوم کردن روی سوژه ی عکسبرداری اصلا توصیه نمیشود.

 

3. مراقب لرزش ها باشید

همه‌ی دوربین ها حتی دوربین های بزرگ هم هنگام عکسبرداری لرزش دارند. کلید حل مشکل این است که تمرین کنید چگونه گوشی را در دست خود نگه دارید( بجای حالت عمودی آن را افقی نگه دارید چون قاب بیشتری و در نتیجه کنترل بیشتری روی گوشی دارید). از قبل انتخاب کنید که از چه چیزی میخواهید به عنوان شاتر استفاده کنید( دکمه ی دوربین، دکمه‌ی دوربین برنامه ای که استفاده میکنید، استفاده از سه پایه و تایمر و یا دکمه های ولوم گوشی). هدف از انجام این کارها این است که شما بتوانید عکسی صاف و بدون نویز ولرزش داشته باشید.

 

سعی کنید در هنگام عکسبرداری از اجسام متحرک از حالت burst یا پشت سر هم استفاده کنید، اینطوری بعدا میتوانید بهترین عکسی که گرفتید را انتخاب کنید.

 

آموزش از پایه عکاسی با موبایل , عکسبرداری با موبایل

لطفا از فلش هم مثل زوم در عکسبرداری استفاده نکنید

 

4. به زوایا توجه کنید

پرسپکتیو یا دیدتان را نسبت به چیزها تغییر دهید. چون تغییر دید نه تنها باعث میشود عکس بهتری بگیرید بلکه در عکس نمایان خواهد کرد که سوژه واقعا از دید شما چه شکلی است و آن را چگونه میبینید. بنابراین روی زمین بنشینید، بالای بلندی بروید و کلا تا جایی که میتوانید زوایای مختلف را برای عکسبرداری از سوژه امتحان کنید.

 

5. نرم افزارها

عکاسی با موبایل خیلی جالب است و دلیلش هم هزاران برنامه ی عکاسی ای است که میشود از آنها استفاده کرد. برنامه‌ی موردعلاقه تان را پیدا کنید و بعد از آن خواهید دید که چقدر میتوانید عکس های زیباتر و بهتری بگیرید.

 

6. صفحه ی موبایلتان را تمیز کنید

این یک قانون ساده است، صفحه ی موبایلتان را تمیز کنید! این درست مثل وقتی می ماند که شیشه ی ماشینتان کثیف باشید و نسبت به بیرون دید خوبی نداشته باشید. یک عکس با صفحه تر وتمیز بهتر از یک عکس با صفحه‌ی کثیف و چرب است.

 

7. کیفیت و کمیت

موضوع مهم در اینجا این است که هرچه بیشتر عکس بگیرید بیشتر احساس راحتی میکنید و بیشتر متوجه میشوید که دوست دارید در عکاسی چه مسیری را در پیش بگیرید. فقط تنها چیزی که باید اینجا مدنظر داشته باشید شارژ باطری و حافظه ی گوشی است که آن هم با یک مدیریت ساده حل شدنی است.

 

8. فلش نه!

لطفا از فلش هم مثل زوم در عکسبرداری استفاده نکنید. البته اگر به کیفیت عکس خود اهمیت میدهید! اگر کمی دور و اطراف سوژه بگردید و سوژه را از زوایای مختلف با نورطبیعی تست و بررسی کنید هیچ وقت به فلش احتیاج پیدا نخواهید کرد.

 

9. شیشه ها

آینه ها، شیشه ها، گودال های آب، عینک، سطوح صاف و براق... تمام اینها بازتاب های جذابی از نور و اجسام ایجاد میکنند. حتما امتحان کنید.

 

10. خوش بگذرانید

این آخرین و تنها قانونی است که شما باید آن را رعایت کنید. اگر به هیچ کدام از نکاتی که گفته شد گوش نکردید هم نکنید، اما این نکته را مدنظر داشته باشید. میتوانید به گروه های مختلف عکاسی بپیوندید یا با دوستانتان با هم به عکاسی بپردازید، اینطوری که با بقیه یاد میگیرد و تمرین میکنید خیلی بیشتر خوش میگذرد و ببیشتر انگیزه و الهام میگیرید.

 

منبع:digiro.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 96/3/22 | 12:26 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا