سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

رازهای گوشی پیکسل 2 گوگل فاش شد

 

  اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی پیکسل 2 گوگل

برخی منابع اطلاعات تازه ای در مورد ویژگی های گوشی های هوشمند تازه گوگل یعنی Pixel 2 و Pixel XL 2 در فضای مجازی منتشر کرده اند.

 به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، در حالی که تا به حال تصور می شد گوگل دو مدل گوشی جدید عرضه خواهد کرد حال مشخص شده که علاوه بر دو مدل مذکور مدل سومی به نام Pixel 2 XXL هم در راه است که دارای نمایشگر بزرگتری خواهد بود.

 

گوشی Pixel XL2 دارای نمایشگر 5.6 اینچی با دقت 2560 در 1312 پیکسل بوده که فراتر از گوشی های رقیب است. نمایشگر خمیده و فراگیر، دوربین 12 مگاپیکسلی با دقت فیلم برداری 4K و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با دقت فیلم برداری 4K در جلو از جمله دیگر امکانات گوشی مذکور است.

 

در این گوشی از پردازنده 2.4 گیگاهرتزی و هشت هسته ای Snapdragon 835 شرکت کوالکوم و پردازنده گرافیکی Adreno 540 استفاده شده است. 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم برای گوشی مذکور در نظر گرفته شده است. سیستم عامل این گوشی اندروید 7.1.1 است. گوشی Pixel XL2 مجهز به طیف گسترده ای از حسگرها نیز خواهد بود.

 

پیش از این گفته می شد ممکن است این گوشی همراه با پردازنده جدید Snapdragon 836 عرضه شود که نسخه ای سریع تر از Snapdragon 835 است. ولی هنوز در این زمینه خبر قطعی در دست نیست. این احتمال وجود دارد که تراشه یاد شده بر روی گوشی های گالکسی نوت 8 و V30 ال جی نصب شود.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 96/3/22 | 12:25 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

ساخت رایانه های بسیار نازک با مغناطیس های دو بعدی

 

  اخبار تکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی ,رایانه های بسیار نازک

محققان نوعی مغناطیس دو بعدی با ضخامت یک اتم ساخته اند که به وسیله آن می توان رایانه های بسیار نازک ساخت. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، دانشمندان  توانسته اند مغناطیس های 2 بعدی بسازند که قطر آنها یک اتم است. رایانه ها با کمک این مغناطیس های کوچک یک گام به حل  سخت ترین مشکلات علمی و رازهای اعماق فضا نزدیکتر می شوند.

 

با این اختراع جالب می توان رایانه های بسیار نازک ساخت که قابلیت انجام آزمایش های غیر ممکن را دارند.

 

محققان دانشگاه واشنگتن با همکاری موسسه فناوری ماساچوست نوعی مغناطیسی با یک لایه اتم ساخته اند که به ایجاد روش های جدیدی در ذخیره اطلاعات منجر می شود.

 

شیائودونگ شو یکی از پروفسورهای فیزیک در دانشگاه واشنگتن در این باره می گوید: ما یک نوع ماده دو بعدی ایزوله با خاصیت مغناطیسی ذاتی ساختیم. این خاصیت مغناطیسی در سیستم بسیار قدرتمند است. تصور می کنم پیشرفت های آتی در حوزه فناوری اطلاعات برپایه  مغناطیس های دو بعدی شکل گیرد.

 

این ماده جالب «کرومیوم تریداید» (Crl3) نامیده می شود و عملکردی شبیه مغناطیس های زیر اتمی دارد.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 96/3/22 | 12:24 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

سامسونگ از کاربران خود جاسوسی می کند!

 

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای  سیاسی ,سامسونگ

گزارشی جدید نشان می دهد سامسونگ اطلاعات فعالیت های کاربران خود در فضای آنلاین را رصد می کند. این فناوری قابلیت ردیابی ایمیل های شخصی کاربر را نیز دارد.

 به گزارش  مهر به نقل از سان، گزارشی جدید نشان می دهد تلفن های ساخت شرکت سامسونگ با استفاده از روش beaconing از کاربران خود جاسوسی می کند.

 

این فناوری تمام آنچه را که کاربر در فضای آنلاین می خواند و تماشا می کند (از جمله ایمیل های شخصی) را رصد می کند.

 

با توجه به این یافته جدید، گروه Open Rights Group از سامسونگ خواسته از این فناوری در تلفن های خود استفاده نکند.

 

یک beacon در صفحات وب سایت یا تبلیغات آنلاین پنهان می شود. این فناوری با هشدار به سیستم تلفن همراه وضعیت «جاسوسی» را در دستگاه فعال می کند.

 

 جیم کیلاک مدیر Open Right Group این خبر را افشا کرده است.

 

البته این فناوری در بخش سیاست های حریم خصوصی شرکت توضیح داده شده است. سامسونگ در این بخش می نویسد: از فناوری برای مقاصد مختلف از جمله تحلیل شیوه استفاده کاربران از موبایل استفاده می شود.

 

این گزارش پس از آن منتشر شد که گوگل نیز تعداد زیادی از اپلیکیشن های اندروید را به دلیل استفاده از beacon ممنوع کرد.

 

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 96/3/22 | 12:23 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

چگونه شماره تلفن حذف شده را باز گردانیم؟

 

کاربران آیفون می توانند با این ترفند شماره تلفن حذف شده از گوشی خود را بازگردانند.

شاید برای شما هم چنین اتفاقی بیفتد که مدتی پس از حذف کردن شمار تلفن فردی از لیست مخاطبان خود، به آن شماره نیاز داشته باشید. اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد یا به اشتباهی شماره فردی را حذف کردید نگران نباشید. کاربران آیفون می توانند با ترفند زیر شماره تلفن را بازگردانند.

 

برای بازگرداندن شماره تلفن :

وارد برنامه Messages شوید.

دکمه ایجاد پیام را لمس کنید

نام آن فردی که از لیست مخاطبین خود حذف کردید را تایپ کنید

اکنون مشاهده خواهید کرد شماره تلفن شخص مورد نظر ظاهر خواهد شد.

 

آموزش ترفند آیفون , بازگرداندنی شماره تلفن از گوشی

بازگرداندن شماره تلفن حذف شده از گوشی

 

منبع:yjc.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/2/5 | 1:29 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

قیمت و زمان عرضه گوشی ال جی G6 در ایران اعلام شد/ پرچمدار جدید ال جی به زودی در ایران

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,ال جیG6

قیمت و زمان عرضه گوشی ال جی G6، پرچمدار جدید شرکت کره‌ای ال جی در کشور ایران مشخص شده است.

به گزارش  ایلنا، دفتر ایران شرکت ال جی اقدام به انتشار اطلاعاتی مبنی بر قیمت، زمان عرضه و توضیحاتی در رابطه با گوشی جدید و پرچمدار خود یعنی ال جی G6 را منتشر کرده است که طبق آن بزودی این تلفن هوشمند پس از چندین روز از عرضه جهانی، وارد بازار ایران خواهد شد و پشت ویترین فروشگاه‌های موبایل جای خواهد گرفت.

 

طبق اطلاعات منتشر شده معتبر از نماینده ال جی موبایل در ایران، گوشی ال جی G6 در بازار ایران به همراه گارانتی رسمی 2 ساله شرکت مدیا پردازش با قیمت حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان  و در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید از هفته دوم اردیبهشت ماه عرضه خواهد شد. همچنین پیش فروش آن نیز ابتدا به‌صورت اینترنتی در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا همراه با هدایایی ویژه صورت خواهد گرفت.

 

از جمله مشخصات فنی موبایل هوشمند ال‌‎جی G6 باید به پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 821 با فرکانس 2.35 و 1.6 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 530، صفحه نمایش 5.7 اینچی از نوع IPS با وضوح تصویر 144 در 2880 پیکسل با تراکم پیکسلی 564 پیکسل در هر اینچ و محافظت گوریلا گلس 3، 4 گیگابایت حافظه رم، 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت، دوربین اصلی دوگانه با دو لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم بالا و فلش LED دوگانه، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت فول اچ دی، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی، حسگر اثر انگشت و سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا  همراه با رابط کاربری جدید LG UX 6.0 UI اشاره داشت که بر این اساس بزودی شاهد یکی از قدرتمندترین موبایل‌های دنیا پس از سامسونگ گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس در بازار ایران باشیم.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/2/5 | 1:28 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

«ربات‌ها» جایگزین پیک‌های موتوری می‌شوند/تصاویر



به‌ زودی در لندن ربات‌های کوچکی جایگزین پیک‌های موتوری خواهند شد تا در کاهش ترافیک و آلودگی سهم بزرگی ایفا کنند. .

به گزارش فارس، ربات‌های خودران در لندن به تازگی به صورت آزمایشی کار خود را شروع کرده‌اند و در صورت کسب نتیجه دلخواه، جایگزین پیک‌های موتوری می‌شوند تا بتوانند نقش خود را در کاهش ترافیک و آلودگی هوا ایفا کنند. 

 

تاکنون که چند روز از شروع آزمایشی این ربات‌ها می‌گذرد، گزارش منفی منتشر نشده و این نشان می‌دهد که پژوهشگران انگلیسی در طراحی و ساخت این ربات‌های خودران کوچک نیز موفق شده‌اند. 

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سایت ایندیپندنت، ربات‌ها قادرند بسته‌های پستی با وزن حداکثر 10 کیلوگرم را حمل کنند. این بسته‌ها درون محفظه مهر و موم شده‌ای در این ربات قرار گرفته‌اند و مشتری تنها با وارد کردن رمز ارسال شده به تلفن همراهش قادر خواهد بود بسته خود را از ربات تحویل بگیرد؛ این راهکارها به منظور ایجاد اطمینان در مردم است تا متوجه باشند که محصولات خود را در کمال صحت و بدون آسیب دیدن، تحویل می‌دهند و تحویل می‌گیرند. 

 

ربات‌های خودران 6 چرخ، سرعتی معادل 4 مایل در ساعت دارند و با اندازه کوچک خود مورد توجه بسیار مردم قرار می‌گیرند. 

 

وزن این ربات‌های خودران به 18 کیلوگرم می‌رسد، 70 سانتی‌متر طول و 55 سانتی‌متر عرض دارند؛ طراحی زیبای این ربات‌ها یکی از دلایل مهمی است که مردم را به استفاده از‌ آنها تشویق می‌کند. 

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,ربات

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,ربات

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/2/5 | 1:28 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

کنترل تلفن هوشمند به وسیله حرکات صورت با یک هندزفری خاص

 

  اخبار تکنولوژی,خبرهای  تکنولوژی,کنترل تلفن هوشمند

محققان هندزفری با مدار الکتریکی ساخته اند که قابلیت ردیابی حالات صورت کاربر را دارد. جالب آنکه این گوشی ها حالات مختلف صورت را به دستوراتی خاص برای تلفن هوشمند تبدیل می کنند.

 به گزارش مهر به نقل نیوساینتیست، محققان سازنده این هندزفری های هوشمند پیش بینی می کنند فناوری به کارگرفته شده برای کنترل تلفن هوشمند به وسیله حالات صورت،  برای افرادی کارآمد باشد که دچار اختلالات حرکتی هستند و علاوه بر آن راهی برای تشویق مردم به عدم استفاده از تلفن هنگام رانندگی است.

 

هندزفری هوشمند EarFieldSensing  نام گرفته و توسط گروهی از محققان مرکز تحقیقات گرافیک کامپیوتر Fraunhofer در آلمان ساخته شده است.

 

سیستم هدفون مذکور شامل یک گوش گیر و یک الکترود مرجع (گیره  پارچه ای که به لاله گوش می چسبد) و چهار حسگر است که به Arduino (بستری با منبع باز که برای ساخت اشیای الکترونیکی تعاملی به کار می رود) و باتری 9 ولت متصل است و اطلاعات را از طریق بلوتوث منتقل می کند.

 

هنگامیکه فردی لبخند و چشمک می زند یا سرش را تکان می هد ماهیچه های گوش او نیز تکان می خورند. این امر سبب می شود گوش گیرها تغییر شکل دهد در نتیجه مدار الکتریکی موجود در آن نیز با توجه به حرکت صورت تغییر می کند.

 

دنیاس ماتیاس یکی از محققان این پروژه می گوید: در حال حاضر این فقط یک پروژه تحقیقاتی است اما در آینده نزدیک فعالیت ساده ای مانند پاسخ دادن به یک تماس با حالت صورت امکانپذیر است.

 

این سیستم در حال حاضر می تواند حالات مختلف  خندیدن، چشمک زدن، چرخیدن سر به سمت راست و بازکردن دهان را ردیابی کند.

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/1/29 | 3:57 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا