فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

بدترین زمان برای خرید محصولات اپل

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

احتمالا زمان کنونی بدترین زمان برای خرید یک آیفون SE یا آی‌پد است، زیرا ظاهرا اپل می‌خواهد مدل‌های جدید آیفون و آی‌پد را در روزهای آینده عرضه کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس، به نظر می‌رسد که اپل در روزهای آینده قصد دارد طیف وسیعی از محصولات جدید خود از جمله آیفون 7 با رنگ جدید، آیفون SE و آی‌پد را عرضه کند.

 

اپل در شش سال گذشته چهار بار محصولات جدید خود را در ماه مارس عرضه کرده است. یکی از تحلیل‌گران گفته است که این شرکت کوپرتینویی به احتمال زیاد آخرین محصولات خود را بین روزهای دوشنبه 20 مارس (30 اسفند) و جمعه 24 مارس (4 فروردین) عرضه کند. البته هنوز مشخص نشده که کدام یک از محصولات اپل عرضه خواهند شد.

 

با وجود این ظاهرا سه مدل جدید آی‌پد شامل آی‌پدهای 10.5 اینچی با صفحه نمایش باریک و مدل‌های به‌روزشده 9.7 و 12.9 اینچی و همچنین آیفون SE با حافظه 128 گیگابایت در راه هستند.

 

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که اپل دکمه صفحه اصلی را از آیپد جدید خود حذف خواهد کرد. همچنین دیگر محصول اپل، آیفون قرمز رنگ خواهد بود.

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/12/30 | 4:19 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

چگونه شماره تلفن خود را در اندروید و آی او اس پیدا کنیم؟

 

اپلیکشن‌های مخاطبین , سیستم‌های عامل اندرید

 پیدا کردن شماره موبایل خود در سیستم عامل اندروید و آی او اس

 

فناوری امروزی نیاز به حفظ شماره‌های تلفن را حذف کرده است. به کمک اپلیکشن‌های مخاطبین، می‌توان میلیون‌ها مخاطب را ذخیره کرد و برنامه‌های قدرتمند تماس، ما را در پیدا کردن به سرعت آن‌ها یاری می‌دهند. احتمالاً شما تنها تعداد محدودی از شماره‌های متعلق به نزدیکانتان را به خاطر سپره‌اید.

 

اهمیتی ندارد که چه تعداد از شماره‌های مخاطبین خود را حفظ کره‌اید، اما امیدواریم که حداقل شماره‌ی خودتان را به یاد داشته باشید! در هر حال مواقعی نیز پیش می‌آید که نیاز دارید شماره‌ی سیم کارتی را که بر روی یک گوشی هوشمند قرار گرفته است، بیابید. این مورد در مواقع یک فراموشی گذرا و یا حتی پس دادن اسمارت فونی که یافته‌اید، می‌تواند رخ دهد.

 

دلیل آن هر چه که باشد، در ادامه می‌خواهیم به شما نحوه‌ی یافتن شماره‌ی تلفن بر روی سیستم‌های عامل اندرید یا آی او اس را آموزش دهیم. 

 

آی او اس:

می‌توانید شماره‌ی خود را به سرعت با دو روش ببینید. اپلیکشن تلفن (Phone) را باز کنید، بر روی تب مخاطبین (Contacts) در پایین صفحه لمس نمایید و سپس شماره‌ی شما در قسمت بالای سمت راست نمایان می‌شود. روش دیگر آن است که به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس تلفن (Phone) بروید و دنبال گزینه‌ی شماره‌ی من (My Number) بگردید.

 

اندروید:

اما این فرآیند به علت گستردگی شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و شخصی سازی‌هایی که آن‌ها بر روی این سیستم عامل گوگل اعمال می‌کنند، کمی متفاوت است. اپلیکشن مخاطبین (Contacts) را لمس نمایید و سپس دنبال گزینه‌ی من (Me) بگردید. این گزینه را در هر اسمارت فون اندرویدی نمی‌توانید پیدا کنید، بنابراین ممکن است که مجبور شوید از روش دوم که در ادامه خواهد آمد، کمک بگیرید.

 

به قسمت تنظیمات (Settings) بروید، سپس گزینه‌ی درباره‌ی تلفن / دستگاه (About phone / device) را انتخاب کنید و بعد از آن به دنبال وضعیت (Status) بگردید. ممکن است که شماره‌ی تلفن مورد نظر خود را این جا ببینید. اگر این‌طور نیست، بنابراین گزینه‌ی وضعیت سیم کارت (SIM status) لمس نمایید تا یک منوی جدید برایتان باز شوید. در این منوی باز شده کمی به پایین اسکرول کنید و دیگر باید قادر به مشاهده‌ی گزینه‌ی شماره‌ی تلفن من (My phone number) باشید.

 

حالا می‌توانید در صورت فراموش کردن شماره‌ی تلفن‌تان، آن را به راحتی در سیستم عامل اندروید یا آی او اس پیدا کنید.

آیا تاکنون مجبور شده بودید که برای پیدا کردن شماره‌ی تلفن‌تان از این روش‌ها استفاده نمایید؟ آیا روش دیگری را برای این منظور می‌شناسید؟ با ما از طریق قسمت نظرات ارتباط داشته باشید.

منبع:digiro.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/12/9 | 11:32 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

چگونه دستیار گوگل را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنیم؟ (بدون نیاز به روت)

 

نرم افزار روت کردن گوشی , دستیار صوتی گوگل

 دستیار هوشمند جدید گوگل 

 

وقتی در سال گذشته میلادی گوگل اقدام به معرفی گوشی‌های پرچمدار جدید خود با نام‌های «گوگل پیکسل» و «گوگل پیکسل ایکس ال» نمود، یکی از ویژگی‌هایی که توانست توجه بسیاری از کاربران را در همان نگاه اول به خود جلب کند، دستیار هوشمند جدید گوگل بود.

 

این دستیار هوشمند جدید که از هوش مصنوعی فوق العاده‌ای بهره‌مند می‌باشد، توانایی‌های تشخیصی بالایی داشته و تقریباً قادر است به تمام سؤالات کاربران پاسخ دهد. گوگل با ارائه دستیار صوتی جدید خود در گوشی‌های پیکسل، به رقابت با سیری اپل و همچنین Hound رفته و به جرأت می‌توان گفت توانسته آن‌ها را شکست دهد.

 

در حالی که گوگل دستیار هوشمند خود را فعلاً تنها مختص گوشی‌های پرچمدار خود نگه داشته و حتی آن را برای دیگر گوشی‌های مجهز به اندروید نوقا نیز عرضه نکرده است، اما پیش از این راهی برای نصب دستیار گوگل بر روی دستگاه‌های روت شده، پیدا شده بود. اما ممکن است شما هم مانند بسیاری دیگر از کاربران، تمایلی به روت کردن گوشی خود نداشته باشید.

 

خوشبختانه، روش دیگری نیز به تازگی ارائه شده که از طریق آن می‌توانید به صورت رسمی این دستیار هوشمند دوست داشتنی را بر روی گوشی‌های مجهز به اندروید 5.0 آبنبات چوبی و یا بالاتر، نصب کنید. اگر علاقه‌مند به نصب این برنامه هستید در ادامه با دیجی رو همراه باشید، تا روش این کار را با هم مرور کنیم.

 

نرم افزار روت کردن گوشی , دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوشی‌های اندرویدی

 

دانلود اپلیکیشن جستجوی گوگل (نسخه آلفا)

گوگل به تازگی نسخه آلفای اپلیکیشن جستجوی خود (Google Search) را منتشر کرده است. این اپلیکیشن علاوه بر ویژگی‌های جالب بسیاری که در خود جای داده است، دستیار هوشمند گوگل را نیز به گوشی‌های غیر پیکسل آورده است.

 

نکته: ما این روش را بر روی گوشی‌های «نکسوس 5 ایکس» با سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا، «موتو جی 4» با اندروید 7.0 نوقا و «وان پلاس ایکس» با اندروید مارشمالو تست کردیم که در همگی آن‌ها دستیار هوشمند جدید به گوشی اضافه شد. اما با این حال، نصب اپلیکیشن جستجوی گوگل در «گلکسی اس 7» سامسونگ نتیجه‌ای در بر نداشت و دستیار گوگل در این گوشی پرچمدار کار نکرد. بنابراین تضمینی برای اضافه شدن این دستیار صوتی بر روی همه گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد و خودتان باید این روش را امتحان کنید.

 

اولین کاری که باید انجام دهید، دانلود و نصب نسخه آلفای اپلیکیشن جستجوی گوگل می‌باشد. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا با یک جستجوی ساده در اینترنت، نسخه 6.13.5.21 و آلفای اپلیکیشن جستجوی گوگل را دانلود کنید.

حال به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و در بخش Security گزینه Unknown Sources را فعال کنید تا بتوانید فایل APK دانلود شده را در گوشی نصب نمایید.

 

نرم افزار روت کردن گوشی , دستیار صوتی گوگل

بخش security در تنظیمات گوشی

 

با انجام مراحل فوق می‌توانید اپلیکیشن مذکور را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

 

اجرا و تنظیم دستیار گوگل

به محض اینکه اپلیکیشن جستجوی گوگل را بر روی گوشی خود نصب کردید، دستیار گوگل به گوشی شما اضافه خواهد شد و می‌توانید آن را اجرا کنید. البته قبل از شروع به کار کردن با این دستیار هوشمند، باید مراحل زیر را جهت اعمال تنظیمات مختلف، طی کنید:

 

دکمه هوم گوشی خود را فشار داده و نگه دارید. با انجام این کار، عبارت New! You just got the Google Assistant را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد که برای ادامه کار باید Continue را لمس کنید.

 

نرم افزار روت کردن گوشی , دستیار صوتی گوگل

اجرای دستیار گوگل

 

در این مرحله دستیار گوگل به شما خواهد گفت که چگونه می‌توانید آن را فراخوانی کرده و سؤالات خود را بپرسید. دوباره بر روی Continue کلیک کنید. برنامه از شما اجازه دسترسی به برخی بخش‌های گوشی را درخواست می‌کند که می‌توانید با لمس گزینه Yes, I"m in از این مرحله نیز عبور کرده و به استفاده از دستیار گوگل بپردازید.

 

نرم افزار روت کردن گوشی , دستیار صوتی گوگل

تنظیمات دستیار گوگل

 

پس از انجام کارهای فوق، دستیار گوگل بر روی گوشی اجرا شده و برخی آموزش‌های مقدماتی را در رابطه با نحوه استفاده از این برنامه، به شما ارائه خواهد کرد.

 

نرم افزار روت کردن گوشی , دستیار صوتی گوگل

معرفی دستیار گوگل

 

در انتها باید یادآوری کنیم که اپلیکیشن جستجوی گوگل هنوز در مرحله آلفا قرار دارد و این بدان معنی است که احتمالاً با عرضه نسخه پایدار آن، امکان استفاده از دستیار هوشمند گوگل بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی مهیا خواهد شد. اما با این حال اگر نمی‌توانید تا آن زمان صبر کنید، می‌توانید همین نسخه آلفا را امتحان کرده و کنجکاوی خود در مورد دستیار جدید گوگل را برطرف نمایید. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مهمترین مزیت این روش، عدم نیاز به روت شدن دستگاه می‌باشد.

منبع:digiro.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/12/9 | 11:31 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

با تازه های دنیای وسوسه انگیز گوشی های هوشمند آشنا شوید

 

  اخبارتکنولوزی,خبرهای  تکنولوزی ,گوشی های هوشمند

کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) امسال هم طبق معمول هر سال قرار است در بارسلونای اسپانیا برگزار شود.

 به گزارش ایران آنلاین ؛ این نمایشگاه که به MWC معروف است به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت موبایل دنیا از تاریخ 27 فوریه تا دوم مارس میزبان تولیدکنندگان موبایل، محتوا و نرم‌افزار و مدیران اپراتورهای تلفن همراه است. کنگره جهانی موبایل از سال 2009 کار خود را آغاز کرده و فوریه هر سال برگزار می‌شود. مهم‌ترین موضوعی که در این نمایشگاه همه دوستداران تکنولوژی به آن علاقه‌مند هستند معرفی تلفن‌های هوشمندی است که از سوی کمپانی‌های متعدد تولیدکننده موبایل معرفی می‌شود. امسال نیز بیشتر شرکت‌های تولیدکننده موبایل درصدد رونمایی از محصول یا محصولاتشان هستند و حالا که حدود 10 روز به برگزاری این همایش مانده است بر آن شدیم تا به بررسی برخی از مهم‌ترین محصولاتی بپردازیم که قرار است در MWC 2017 رونمایی و معرفی شود.

 

نوکیا

بهتر است پیش از همه به سراغ نوکیا برویم که تقریبا همه کسانی که ظهور موبایل در ایران را به یاد دارند این را هم یادشان است که در آن زمان موبایل با برند نوکیا شناخته شد و اغلب افرادی که تلفن همراه داشتند از مدل‌های این برند استفاده می‌کردند. مدل 3310 را که همه ما کمابیش می‌شناسیم و اگر هم نداشتیم بی‌شک در دست اطرافیانمان دیده‌ و تعریف و تمجیدهایش را شنیده‌ایم. این تلفن همراه در اوایل 2000 میلادی روانه بازار شد و فروش جالب توجهی هم داشت. از مهم‌ترین قابلیت‌های آن هم امکان بازی معروف مار (Snake) به حساب می‌آمد که همه را شیفته خود کرده بود. یکی دیگر از مزیت‌های 3310 این بود که آنتن گوشی مانند بقیه موبایل‌های بازار بیرون نزده بود و در داخل دستگاه کار شده بود؛ مزیتی که حالا دیگر برای ما به اصلی تبدیل شده که کسی به آن فکر نمی‌کند.

 

حالا تولیدکنندگان نوکیا 3310 به این نتیجه رسیده‌اند که گذری به گذشته بزنند و خاطرات را زنده کنند. قرار است نوکیا 3310 به شکل مدرن در کنگره موبایل امسال رونمایی شود. هنوز اطلاعاتی از این نسخه مدرن 3310 فاش نشده ولی هرچه هست بی‌شک باید برای نسلی که دوره امپراتوری این گوشی را دیده‌اند جذاب باشد. این گوشی با اینکه نسخه مدرن است ولی هوشمند نیست و 60 یورو قیمت دارد. البته قرار است فنلاندی‌ها دو موبایل دیگر را هم در این همایش معرفی کنند؛ نوکیا 5 و نوکیا 3. نوکیا 5 یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش 2/5 اینچی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی است و نوکیا 3 هم یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود که اطلاعات سخت‌افزاری آن هنوز در دست نیست. هردوی این گوشی‌ها مجهز به پلت‌فرم اندروید هستند و قیمت‌های آنها به ترتیب 200 و 150 یورو است.

 

سامسونگ

کمپانی سامسونگ سال گذشته را به‌سختی گذرانده و با مشکلات مربوط به آتش‌گرفتن گلکسی نوت‌7 دست به گریبان بوده است. با این حال کمر خم نکرده و در تلاش است محبوبیتی را که در این سال‌ها به‌دست آورده از دست ندهد. این کمپانی برای جبران مشکلات Note 7 در پی عرضه پرچمدار جدیدش با نام گلکسی اس 8 است که نخستین تلفن هوشمند با اسنپ‌دراگون 835 محسوب می‌شود. با این حال این دستگاه قرار نیست در کنگره جهانی موبایل رونمایی شود و سامسونگ در این همایش به نمایش یک ویدئوی یک‌دقیقه‌ای از گلکسی S8 اکتفا کرده است. این پرچمدار بیست‌ونهم مارس رونمایی و از 21 آوریل روانه بازار می‌شود. بر اساس اعلام قبلی، رویداد رسمی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2017 روز 26 فوریه برگزار می‌شود و قرار است در این مراسم از گلکسی تب اس 3 رونمایی شود. البته اخبار و شایعاتی هم مبنی بر رونمایی از یک گوشی تاشو در این کنگره و البته طی مراسمی خصوصی شنیده می‌شود که سامسونگ تاکنون آن را تایید یا رد نکرده است.

 

سونی

کمپانی سونی حدود یک ماه پیش اعلام کرد که در 27 فوریه سال جاری میلادی ساعت 8:30 صبح به وقت محلی کنفرانس خود را برگزار می‌کند. بنا بر شایعات منتشرشده، سونی قرار است چهار موبایل میان‌رده در کنفرانس خود معرفی کند که به این ترتیب هستند: بلنک برایت(BlankBright) با 5/5 اینچ و وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل، کِیاکی(Keyaki) با صفحه نمایش 2/5 اینچی و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل، هینوکی (Hinoki) با صفحه‌نمایش 5 اینچی و وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل و مینئو (Mineo) که هنوز اطلاعاتی از مشخصات این گوشی منتشر نشده است.  البته پرچمدار سونی با اسنپ‌دراگون 835 هم در راه است که ظاهرا پشت درهای کنگره رونمایی می‌شود که علت آن هم حضور چیپست اسنپ‌دراگون 835 است. سامسونگ که ساخت این تراشه‌ها را بر عهده گرفته است می‌خواهد اولین تلفن هوشمند مجهز به این چیپست پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی S8 باشد. بنابراین به احتمال زیاد معرفی پرچمدار سونی به بیست‌وهفتم فوریه نمی‌رسد. این پرچمدار که «یوشینو» نام دارد به صفحه‌نمایش 4K و 5/5 اینچی مجهز است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که این دستگاه از سنسور دوربین IMX400 سونی بهره ببرد.

 

ال‌جی

حدود یک ماه پیش، کمپانی ال‌جی دعوت‌نامه‌اش برای کنگره موبایل 2017 را منتشر کرد. این شرکت قرار است مراسم خود را در تاریخ 26 فوریه برپا کند و در آن به معرفی آخرین پرچمدارش یعنی G6 بپردازد. بر اساس تصاویر رندری که از این تلفن هوشمند منتشر شده به نظر می‌رسد G6 از یک فریم فلزی با لبه‌های تراش‌خورده بهره می‌برد. تصاویر همچنین نشان می‌دهد که گوشه‌های نمایشگر G6 گرد است. نمایشگر این گوشی 7/5 اینچ است که کمی بزرگ به نظر می‌رسد ولی ظاهرا ال‌جی حاشیه‌ها را کم کرده و به حداقل ممکن رسانده است. این گوشی برخلاف نسخه‌ پیشین خود یعنی G5 ماژولار نیست و حتی باتری آن هم قابل تعویض نیست. همچنین تیزرهایی که اخیرا از این تلفن هوشمند منتشر شده به وجود دستیار صوتی و تجهیز پرچمدار آینده این شرکت به آن اشاره دارد.

 

موتورولا

کمپانی موتورولا که زیر پرچم لنوو فعالیت می‌کند حدود یک ماه پیش حضورش در همایش جهانی موبایل را تایید و اعلام کرد که مراسم ویژه خود را در 26 فوریه برگزار می‌کند. در این مراسم قرار است از دو گوشی با عنوان‌های Moto G5 Plus و Moto G5 رونمایی کند. موتو جی5 پلاس از صفحه‌نمایش 5/5 اینچی و رزولوشن 1080×1920بهره می‌برد. پردازنده اسنپ‌دراگون 625، رم 4 گیگابایتی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی از ویژگی‌های این تلفن هوشمند است که قرار است به همراه باتری 3080 میلی‌آمپری عرضه شود. مجهزبودن به پورت 5/3 میلی‌متری و همچنین اندروید نوگت دو نکته مهم درباره این گوشی به شمار می‌رود.

 

بلک‌بری

اگر از طرفداران برند بلک‌بری باشید و اخبار آن را دنبال می‌کنید حتما می‌دانید که این کمپانی در گذشته سیستم‌عامل خودش را داشت که با استقبال چندانی مواجه نشد. به این ترتیب بلک‌بری تصمیم گرفت تلفن‌های هوشمندش را با پلت‌فرم اندروید عرضه کند که ظاهرا تصمیم درستی هم بوده و فروش تلفن‌های هوشمند این برند را بالا برده است. این کمپانی اخیرا و درحالی که کمتر از یک ماه به آغاز نمایشگاه جهانی موبایل مانده بود دعوت‌نامه‌اش را برای معرفی تلفن هوشمندش با عنوان «مرکوری» منتشر کرد.

 

در این دعوت‌نامه تصویری از BlackBerry Mercury درج شده که کیبورد QWERTY دارد. البته بلک‌بری در نمایشگاه CES 2017 نیز از یک گوشی با عنوان مرکوری رونمایی کرد که احتمال می‌رود این نسخه‌ بهبودیافته‌ آن باشد. این موبایل صفحه‌نمایشی 5/4 اینچی با رزولوشن 1620 در 1080 دارد. سنسور اثر انگشت، رم 4 گیگابایتی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و مجهزبودن به اندروید نوگت برخی ویژگی‌های این محصول بلک‌بری به شمار می‌روند. نکته دیگر درباره دوربین این گوشی این است که طبق شایعات، مرکوری از لنزهایی مشابه گوشی‌های پیکسل در دوربین پشتی بهره می‌برد. درواقع لنز به کار گرفته‌شده برای دوربین پشتی این گوشی از نوع Sony IMX378 خواهد بود که بر این اساس می‌توان با استفاده از این گوشی به ضبط ویدئوهای 4K پرداخت.

 

آلکاتل

حالا که ال‌جی نظر خود را درباره تولید گوشی هوشمند ماژولار تغییر داده، آلکاتل ظاهرا این رویه را در پیش گرفته و می‌خواهد امسال با یک موبایل ماژولار در MWC حضور پیدا کند. البته این تنها محصول آلکاتل در این کنگره نخواهد بود و چهار تلفن هوشمند دیگر نیز معرفی خواهند شد که اطلاعاتی از آنها منتشر نشده است.  در تلفنی که طراحی ماژولار دارد قسمت‌های پشتی قابل تعویض است که کاربردهای متنوعی به گوشی اضافه می‌کنند.

 

یکی از این ماژول‌ها یک پنل ال‌ای‌دی با رنگ‌های متفاوت است که هنگام پخش موسیقی، رقص نور انجام می‌دهد. قیمت 350 دلاری این گوشی نشان از میان‌رده بودنش دارد و با توجه به اینکه ماژولار است می‌توان استقبال و فروش بالایی را برایش در نظر گرفت. لنز 13 مگاپیکسلی به همراه فلش دوگانه برای دوربین پشتی و پردازنده‌ 8 هسته‌ای مدیاتک برخی از ویژگی‌های این گوشی هوشمند ماژولار محسوب می‌شود که تاکنون فاش شده است.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/12/9 | 11:30 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

پرده‌های هواپیماها جمع می‌شوند /تصاویر



پرده‌ها از هواپیماها جمع می‌شوند تا تکنولوژی جایگزین آن‌ها شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همه افرادی که با هواپیما مسافرت کرده‌اند، از پرده‌هایی که روی پنجره‌های هواپیماها هستند، استفاده کرده‌اند و آن را پایین کشیده‌اند تا بخوابند و یا بالا داده‌اند تا منظره بیرون پنجره را تماشا کنند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,پرده‌های هواپیماها جمع می‌شوند

 

شرکت کانتاس در استرالیا از تکنولوژی استفاده کرده است تا پرده‌ها را از هواپیماها حذف کند در حالیکه مسافرانی که قصد خواب دارند، در تاریکی از خواب خود لذت ببرند و کسانی هم که عاشق منظره هستند، از منظره بیرون پنجره استفاده کنند.

 

تکنولوژی استفاده شده در هواپیماها شیشه‌ای است که با دکمه‌ای که در زیر آن تعبیه شده است، تیره یا روشن بودن شیشه تنظیم می‌شود و کسانی که دوست دارند بخوابند، آن را در حالت تیره و کسانی هم که می‌خواهند بیرون را تماشا کنند، شیشه را در حالت روشن قرار می‌دهند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,پرده‌های هواپیماها جمع می‌شوند

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,پرده‌های هواپیماها جمع می‌شوند

 

گفتنی است؛ این تکنولوژی قرار است از ماه دسامبر در پروازهای بین ملبورن و لس آنجلس و از مارس سال بعد در پروازهای بین پرت و لندن استفاده شود.

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/12/9 | 11:30 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

این صفحه کلید را دستتان کنید و از هر جایی تایپ کنید

 

  اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی ,صفحه کلید

اگر از جمله افرادی هستید که از تایپ کردن با استفاده از صفحه کلیدهای کوچک گوشی و کوبیدن بر روی شیشه تلفن همراه خسته شده اید، با پوشیدن یک صفحه کلید منحصر به فرد مشکلتان را حل کنید.

 به گزارش مهر به نقل از ویربل، شرکت Tap Systems صفحه کلیدی موسوم به Tap Strap عرضه کرده که با درک حرکات دست در زمان تایپ می تواند عملکرد صفحه کلیدها را به طور کامل تقلید کند و به شما امکان دهد بر روی هر سطحی عمل تایپ را شبیه سازی کنید تا کلمات و جملات بر روی نمایشگر تایپ شود.

 

این صفحه کلید را می توان به هر وسیله ای که دارای بلوتوث است متصل کرد تا حسگرهای کار گذاشته شده در آن اطلاعات حرکات دست و انگشت کاربر را ردگیری کرده و حروف مدنظر را بر روی صفحه کلید تایپ کنند. این صفحه کلید مانند یک دستکش کوچک بندانگشتی است.

 

بعد از اتصال بلوتوثی این صفحه کلید دستکش مانند به گوشی یا تبلت تنها کافیست با انگشتانتان بر روی هر سطحی اعم از لبه مبل یا پاهایتان و ... بزنید تا شاهد تایپ شدن حروف و کاراکترها بر روی نمایشگر باشید.

 

دیوید شیک یکی از طراحان این صفحه کلید می گوید استفاده آزمایشی از آن از سال 2016 آغاز شده و تلاش برای ارتقا و بهینه سازی آن هنوز در جریان است. قرار است این محصول در اواسط تابستان روانه بازار شود و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/11/25 | 11:6 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

گوگل اندروید 7?1?2 را معرفی کرد

 

   اخبارتکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی ,گوگل

هنوز چیز زیادی از عرضه‌ی اندروید 7?1?1 نمی‌گذرد که گوگل اعلام کرد تا چند ماه دیگر اندروید 7?1?2 را منتشر خواهد کرد. البته اگر از جمله افرادی باشید که در طرح استفاده از نسخه‌های آزمایشی اندروید ثبت نام کرده‌اید، می‌توانید این نسخه را همین امروز روی گوشی خودتان نصب کنید.

  این سیستم عامل جدید روی گوشی‌های Pixel، Pixel XL، Nexus 5X، Nexus Player، تبلت Pixel C و نکسوس 6P نصب می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده اندروید 7?1?2 روی بهبود عملکرد تمرکز دارد و شامل برطرف شدن برخی از مشکلات می‌شود. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که همه گوشی‌های نکسوس نمی‌توانند از این سیستم عامل کنند. گفته شده که اندروید جدید برای نکسوس 6 و نکسوس 9 منتشر نمی‌شوند.

 

حالا باید منتظر منتشر شدن اطلاعات بیشتر از این سیستم عامل در روزهای آینده باشیم.

 

اخبارتکنولوژی - دیجی کالا

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/11/25 | 11:6 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا