سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

تجزیه و تحلیل دنیای اطراف با یک گوشی هوشمند!

 

  اخبار تکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی ,گوشی هوشمند

محققان موفق به توسعه یک گوشی هوشمند جدید شدند که توانایی آن را دارد تا تمامی اجسام دنیای اطراف ما را تجزیه و تحلیل کند.

 به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، این گوشی هوشمند که Changhong H2"" نام دارد، قابلیت آن را دارد تا با بررسی اجسام به کاربر بگوید که این جسم دقیقا از چه چیزی ساخته شده است.

 

گوشی‌های هوشمند اغلب از قابلیت گرفتن عکس، مسیریابی، پخش موزیک و برقراری تماس برخوردار هستند اما شرکت سازنده این گوشی جدید "  "Changhong" یک گام فراتر رفته و آن را به گونه‌ای طراحی کرده که بتواند اجسام دنیای پیرامون را تجزیه و تحلیل کند.

 

این فناوری جدید که در نمایشگاه CES رونمایی شد، حاصل همکاری H2  دو شرکت چینی است.

 

  اخبار تکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی ,گوشی هوشمند

این گوشی دارای یک طیف سنج مینیاتوری بوده که با تاباندن نور نزدیک به مادون قرمز بر روی مواد، مولکول‌های آن را به تحرک وامی‌دارد. سپس با تجزیه و تحلیل نور منعکس شده از این ارتعاش مولکولی، آنها را بر اساس مشخصات منحصر به فردی که دارند شناسایی کرده و ترکیب شیمیایی این مواد را شناسایی می‌کند.

 

از این فناوری می‌توان برای چک کردن ارزش مواد مغذی مواد غذایی، رسیده بودن محصولات تازه و یا حصول اطمینان از اعتبار داروها استفاده کرد.

 

  اخبار تکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی ,گوشی هوشمند

این گوشی هوشمند دارای فناوری تشخیص اثر انگشت، دوربین 16 مگاپیکسل، صفحه نمایش 6 اینچی HD، بدنه آلومینیومی است.

 

قیمت این فناوری جدید هنوز اعلام نشده و اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود تا نیمه اول سال 2017 روانه بازار چین خواهد شد.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/10/20 | 4:30 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

اولین اطلاعات از گوشی E1 نوکیا لو رفت

 

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی ,گوشی E1 نوکیا

امروز اولین اطلاعات از گوشی E1 نوکیا به بیرون درز کرد. در شایعات گفته شده که این تلفن همراه هوشمند ارزان‌ترین محصول جدید نوکیا خواهد بود و گفته شده که با قیمت 150 دلار راهی بازار می‌شود.

 گوشی E1 به دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است.

 

گفته شده که این تلفن همراه هوشمند به صفحه نمایش 5?2 یا 5?3 اینچی با کیفیت 720p مجهز شده است. روی این گوشی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 425 قرار گرفته که از چهار پردازنده با فرکانس 1?4 گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 308 تشکیل شده است. در ادامه مشخص شده که این محصول 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. دوربین پشت آن 13 مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی روی آن قرار گرفته است. به احتمال زیاد این تلفن همراه هوشمند هم با اندروید 7?0 راهی بازار خواهد شد.

 

شرکت HMD که از این به بعد گوشی‌های نوکیا را راهی بازار می‌کند؛ قصد دارد در سال 2017 بین 6 تا 7 گوشی جدید راهی بازار کند. انتظار داریم که دو مدل از این محصولات در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شوند.

 

  اخبار  تکنولوژی  -  دیجی  کالا 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/10/20 | 4:29 صبح | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

نوکیا نیامده شمشیر خود را روی اپل کشید / اپل هم از رفقای جدید نوکیا شکایت کرد

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مالک جدید برند نوکیا در فنلاند که قرار است گوشی‌های هوشمند خود را در سال 2017 راهی بازار کند از اپل به اتهام نقض ثبت اختراعاتش شکایت کرد. اپل هم دو کمپانی طرفدار نوکیا را به سرکیسه کردن خود متهم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی فنلاندی هم‌زمان در دادگاه شرق تگزاس، دادگاه منطقه‌ای دوسلدورف و دادگاه منهایم و مونیخ در آلمان از اپل به اتهام نقض 32 ثبت اختراع در بخش دیسپلی، رابط کاربری/UI، نرم‌افزار، آنتن، تراشه‌ها و فناوری کدینگ ویدئویی شکایت رسمی خود را تقدیم مقامات قضایی کرد.

 

نوکیا جزییات بیشتری از این شکایت منتشر نکرده است اما اعلام کرده که در سال 2011 با اپل بر سر برخی ثبت اختراعات خود و لایسنس ها به توافق رسیده است اما اپل ثبت اختراعات دیگری را از نوکیا برداشت کرده و در قبال آنها پرداختی انجام نداده است.

 

«ایکا راهناستو» مدیر بخش ابداعات و نوآوری نوکیا دراین‌باره فقط به ذکر این نکته بسنده کرد که نوکیا سال‌هاست بسیاری از نوآوری های دنیای موبایل را در اختیار دارد و سایر کمپانی‌ها ازجمله اپل آنها را نقض کرده‌اند و بعد از سال‌ها مذاکره تصمیم گرفته اند که این شکایت انجام شود تا حقشان گرفته شود.

 

نوکیا همچنین قصد شکایت از اپل در سایر کشورها را نیز در سر می‌پروراند.

 

از سوی دیگر،اپل هم روز سه شنبه از دو کمپانی Acacia و Conversant شکایت کرد. این دو کمپانی در کار ثبت اختراعات و نوآوری‌ها و مالکیت معنوی بوده و اپل معتقد است که این دو سعی دارند آنها را بازور و با بهانه سرکیسه کنند.

 

«جان روزنستاک» سخنگوی اپل می‌گوید ما همیشه سعی کرده‌ایم عادلانه حق ثبت اختراعات را بپردازیم اما نوکیا به حق خود قانع نبوده و از راه‌های غیرمنصفانه سعی کرده است از ما اخاذی کند که ما نیز زیر بار نرفته‌ایم.

 

شکایت اپل از این دو کمپانی تنها یک روز پس از گماشته شدن «بوریس تکسلر» به سمت مدیر اجرایی Conversant انجام می‌شود. بوریس تکسلر به‌عنوان مدیر لایسنس و ثبت اختراعات اپل از 2009 تا 2013 در این کمپانی کار می‌کرده است و نصف وظایف او به دعوا با سامسونگ نیز ختم می شود.

 

Acacia در نیوپورت بیچ کالیفرنیا مستقر است و یکی از شعبه های آن در تگزاس امسال در سپتامبر توانست 22 میلیون دلار از اپل در یک دادگاه مستقل به‌عنوان جریمه نقض ثبت اختراع بگیرد.

 

همین‌طور کمپانی Conversant اعلام کرد بابت نقض ثبت اختراع در دو گوشی هوشمند از اپل 7.3 میلیون دلار دریافت کرده است و حالا مدیران جدید نوکیا با تکیه‌بر این دو کمپانی قصد دارند تا می‌توانند اپل را تیغ بزنند و به همین خاطر اپل زیر بار نمی‌رود.

 

نوکیا با مدیریت مایکروسافت به مدت 10 سال لایسنس و حق تولید گوشی هوشمند را به HMD فنلاند داده است و فنلاندی ها اکنون دوباره سوار بر نوکیا شده اند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 95/10/3 | 2:32 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

حذف اطلاعات اضافه از روی عکس‌ها

exif چیست , حذف exif عکس

حذف اطلاعات EXIF از روی عکس ها 

 

هنگامی که توسط تلفن همراه یا دوربین دیجیتال خود عکاسی می‌کنید اطلاعات مختلفی همچون تاریخ و ساعت تهیه عکس، مدل دوربین، تنظیمات دوربین (اعم از سرعت، ایزو و ...) به همراه موقعیت جغرافیایی همراه با عکس شما ذخیره می‌شود.

 

این اطلاعات اضافه که به آنها اطلاعات EXIF (مخفف عبارت Exchangeable Image File Format) گفته می‌شود در مواردی مفید هستند، اما گاهی افشای اطلاعات موجود در عکس‌ها می‌تواند حریم خصوصی شما را با مشکل مواجه کند یا شاید به هر دلیل تمایلی به انتشار این اطلاعات نداشته باشید.

 

اگر قصد دارید با حذف این اطلاعات از حریم خصوصی خود حفاظت کنید و دلیلی نمی‌بینید افرادی که به عکس‌های شما دسترسی دارند به اطلاعاتی همچون مکان عکاسی، زمان تهیه عکس و ... نیز دسترسی داشته باشند باید اطلاعات EXIF را از روی عکس حذف کنید. حذف این اطلاعات در ویندوز براحتی و با استفاده از روش زیر امکان‌پذیر است:

 

روی عکس موردنظر کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

به تب Details مراجعه کرده و در ادامه از پایین صفحه روی لینک Remove Properties and Personal Information کلیک کنید.

 

اکنون دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. با انتخاب گزینه اول یعنی Create a copy with all possible properties removed همه اطلاعات قابل حذف از روی عکس شما حذف شده و عکس مربوطه به‌صورت یک فایل جدید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

گزینه دوم یعنی Remove the following properties from the file به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعاتی را که قصد دارید از روی عکس حذف شود به‌دلخواه انتخاب کنید. به‌عنوان مثال چنانچه فقط می‌خواهید اطلاعات جغرافیایی (مکان تهیه عکس) را حذف کنید کافی است علامت چک‌مارک گزینه‌های موجود در بخش GPS را فعال کنید.

 

در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و پنجره‌های فعال را ببندید.

 

نکته: برای حذف اطلاعات EXIF از روی مجموعه‌ای از عکس‌ها پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزارهای مخصوص این کار کمک بگیرید. نرم‌افزار BatchPurifier در سیستم‌عامل ویندوز و نرم‌افزار  Exif Remover در سیستم‌عامل مک برای انجام این کار گزینه‌های مناسبی هستند.

منبع:jamejamonline.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 95/10/3 | 2:32 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک به وسیله فتوشاپ

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک با فتوشاپ,ساخت فایل گیف

تبدیل قسمتی از فیلم به تصاویر متحرک با کیفیت بالا 

 

تصاویر متحرک یا گیف به یکی از اجزای اصلی دنیای آنلاین تبدیل شده‌اند و هر روزه تصاویر متحرک بسیاری در زمینه‌های مختلف، از درسی گرفته تا سرگرم کننده و سینمایی در دنیای آنلاین منتشر می‌شود. ممکن است برای شما این سؤال پیش آمده باشد که این تصاویر متحرک یا گیف چگونه ساخته می‌شوند؟

 

اگر می‌خواهید با یک روش ساده و سریع برای ساخت تصاویر متحرک به وسیله فتوشاپ آشنا شوید با ما همراه باشید. قابل ذکر است که ما در این روش از نسخه CC 2015.5 فتوشاپ استفاده کرده‌ایم، بنابراین ممکن است در تصاویر و توضیحات ما تغییرات اندکی با نسخه مورد استفاده شما وجود داشته باشد.

 

1.بخشی از فیلم را انتخاب کنید

برای ساخت تصاویر متحرک یا GIF به بخش کوتاهی از فیلم نیاز دارید. این فیلم کوتاه می‌تواند توسط خود شما فیلمبرداری شده باشد یا اینکه بخشی از فیلم مورد علاقه شما باشد. علاوه بر این فرمت آن نیز مهم نیست چرا که فتوشاپ از اغلب فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند، اما اگر فتوشاپ فرمت ویدیوی شما را نپذیرفت می‌توانید از برنامه‌های تبدیل کننده نظیر VLC  برای کانورت کردن ویدیوی خود به یک فرمت دیگر استفاده کنید.

 

اگر قصد دارید بخشی از یک فیلم بلند را به تصویر متحرک تبدیل کنید، برای این منظور باید با استفاده از ویژگی Trim در برنامه‌ای نظیر Windows Movie Maker بخش مورد نظر خود را از فیلم بلند جدا کنید. همچنین می‌توانید بخش مورد نظر خود از یک فیلم سینمایی را با استفاده از قابلیت ضبط در VLC به دست آورید، برای استفاده از این ویژگی کافی است فیلم را با VLC پخش کنید، سپس به بخش View رفته و گزینه Advanced Controls را انتخاب کنید.

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک با فتوشاپ,ساخت فایل گیف

روشی ساده و آسان برای ساخت تصاویر متحرک به وسیله فتوشاپ 

 

دکمه قرمز و دایره‌ای شکلی که در پایین پلیر نمایان می‌شود امکان ضبط از روی ویدیوی در حال پخش را برای شما فراهم می‌کند. برای این منظور کافی است ویدیو را در موقعیتی که مورد نظرتان است متوقف کنید سپس دکمه قرمز را فشار دهید و سپس پخش ویدیو را تا جاییکه می‌خواهید ادامه دهید و در پایان مجدداً بر روی دکمه قرمز کلیک کنید تا ضبط کردن متوقف شود و ویدیوی ضبط شده در فولدر ویدیوهای شما ذخیره شود.

 

2. ویدیوی کوتاه شده را وارد فتوشاپ کنید

ویدیویی که در بخش قبلی جدا کردید را بکشید و داخل فتوشاپ رها کنید. به این وسیله تایم لاین ویدیویی فتوشاپ باز می‌شود که امکان ادیت ویدیو را در اختیار کاربر می‌گذارد.

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک با فتوشاپ,ساخت فایل گیف

تصاویر متحرک یا گیف به یکی از اجزای اصلی دنیای آنلاین تبدیل شده‌اند 

 

در این بخش شما می‌توانید نور، سطح و ... ویدیو را به شکل دلخواه خود تغییر دهید.

 

اگر به جای ویدیو کلیپ از لایه‌های جداگانه استفاده می‌کنید، فریم‌های خود را به عنوان لایه در فتوشاپ وارد کنید. پس از اینکه لایه‌ها را در فتوشاپ قرار دادید، پنجره تایم لاین را فعال کنید (در منوی Window بر روی گزینه Timeline کلیک کنید) و در تایم لاین باز شده بر روی گزینه Create Frame Animation کلیک کنید.

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک با فتوشاپ,ساخت فایل گیف

آموزش تصویری ساخت تصاویر متحرک با فتوشاپ 

 

اکنون مانند تصویر بر روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و گزینه Make Frames From Layers را انتخاب کنید. این گزینه از تمام لایه‌های شما در تایم لاین فریم می‌سازد. به عنوان مثال اگر یک فایل گیف در فوتوشاپ وارد کنید، این پنجره به صورت خودکار تمام فریم‌های موجود در فایل گیف را به شما نشان می‌دهد.

اکنون که شما ویدیو Raw یا فریم‌های Raw را در اختیار دارید، باید آن‌ها را به فایل گیف تبدیل کنید.

 

3. تنظیمات گیف را تغییر دهید

اگر از کاربرانی هستید که مدت زمان زیادی را در اینترنت سپری می‌کنید، حتماً با فایل‌های گیف با کیفیت و گیف های معمولی رو به رو شده اید و تفاوت آن‌ها را میدانید. اکنون قصد داریم تنظیمات را به گونه‌ای انجام دهیم که کیفیت بالای تصاویر حفظ شود و بهترین تجربه را به دست آوریم.

 

برای این منظور به بخش File رفته سپس بر روی Export کلیک کرده و در نهایت گزینه Save for Web را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه، یک پنجره جدید جهت ذخیره سازی فایل نمایان می‌شود که می‌توانید داخل آن تنظیمات و فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. ابتدا از منوی موجود در بخش Preset گزینه GIF 128 Dithered را انتخاب کنید تا تنظیمات دیفالت بر روی گیف اعمال شود.

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک با فتوشاپ,ساخت فایل گیف

آموزش ساخت تصاویر متحرک با فتوشاپ

 

اکنون چند تغییر جزیی در این تنظیمات به وجود می‌آوریم:

انتخابی به تطبیقی: این یک تنظیم کاهش دهنده است که مجموعه رنگ‌های گیف شما را مشخص می‌کند. Adaptive در مقایسه با Selectivee مجموعه رنگ‌های شفاف‌تر و واقع گرایانه تری به گیف شما اضافه می‌کند بنابر در اینجا Adaptive را انتخاب نمایید.

رنگ‌ها از 128 به 256: این تنظیم منجر به دو برابر شدن رنگ‌های گیف شما می‌شود.

 

Dither از 88 درصد به 100 درصد: Dither با استفاده از نقطه‌های کوچک سایه را شبیه سازی  می‌کند به این ترتیب به صورت ماهرانه نقاطی که باید با سایه پر شوند پر می‌شوند.

اکنون باید تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنیم، برای این منظور بر روی آیکون تنظیمات در کنار منوی Preset کلیک کنید و گزینه ذخیره تنظیمات را انتخاب نمایید و یک نام دلخواه برای تنظیمات خود انتخاب کنید.

 

آموزش ساخت تصاویر متحرک با فتوشاپ,ساخت فایل گیف

تبدیل فیلم به عکس متحرک

 

در پایان می‌توانید اندازه ابعاد فایل گیف را به دلخواه خود تغییر دهید و مطمئن شوید آیکون زنجیر مانند کنار آن بسته شده است (این باعث می‌شود نسبت ابعاد فایل گیف شما حفظ شود.) به عنوان آخرین تنظیم نیز Looping Options در پایین بخش تنظیمات را از Once به Forever تغییر دهید. اکنون باید گزینه ذخیره (Save) را در پایین پنجره فشار دهید تا فایل گیف شما با تنظیمات اعمال شده بر روی سیستم ذخیره شود.

 

با انجام این مراحل به سادگی می‌توانید فایل گیف دلخواه خود را ساخته و آن را با دوستان خود در تلگرام، واتس اپ یا سایر برنامه‌هایی که از تصاویر متحرک پشتیبانی می‌کنند به اشتراک بگذارید.

منبع:digiro.ir

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 95/10/3 | 2:31 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

عینک هوشمند اپل همزمان با آیفون 8 رونمایی می شود

 

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای  تکنولوژی ,عینک هوشمند اپل

شرکت اپل مشغول کار بر روی یک عینک هوشمند شبیه به آنچه که پیش‌تر توسط گوگل عرضه شد است. عینک هوشمند اپل احتمالا سال آینده و همزمان با آیفون 8 به بازار عرضه خواهد شد.

 به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ فارسی، هرچند اپل چند سالی است به واسطه اپل واچ راه جدیدی را در بازار گجت‌های پوشیدنی طی می‌کند، اما در حالی که رقبای آن همچون مایکروسافت، سامسونگ، فیس بوک، گوگل و غیره هریک مشغول توسعه این فناوری به شیوه خود هستند،‌ تا به امروز فعالیتی از سوی ساکنین کوپرتینو در حوزه ابزارهای مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی، مشاهده نشده است. در همین راستا روز گذشته بلومبرگ مدعی شد، به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد شرکت اپل مشغول توسعه یک عینک هوشمند سازگار با فناوری واقعیت افزوده است.

 

فناوری واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است و توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه سازی می‌کند. به عنوان مثال هدست هولو لنز مایکروسافت از آنجا که با دنیای واقعی در ارتباط بوده با فناوری واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی کار می‌کند، با این حال هدست‌های Gear VR سامسونگ از پلتفرم واقعیت مجازی قدرت گرفته‌اند.

 

عینک هوشمند اپل همانند گوگل گلس، ولی پیشرفته‌تر و قادر خواهد بود تلفیقی از دنیای حقیقی و مجازی را در جلوی چشم کاربر قرار دهد، از این رو می‌توانیم آن را در دسته گجت‌های سازگار با فناوری واقعیت افزوده نیز قرار دهیم.

 

در ضمن باید بدانید که اپل طی ماه‌های اخیر چندین پتنت جدید در این زمینه را نیز به نام خود ثبت کرده است و با گسترش فعالیت‌هایش در حوزه‌ی این فناوری مدرن،‌ خیلی از کارشناسان معتقدند که حتی اولین محصول واقعیت مجازی اپل ممکن است که تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار شود.

 

گفته می‌شود که عینک هوشمند اپل به تنهایی قابل استفاده نبوده، به طوری که برای به کار گیری آن حتما بایستی به یک گوشی آیفون دسترسی داشته باشد. هرچند انتظار می‌رود که این شرکت حتی گام‌های اولیه تولید محصول موردنظر را هم طی کرده باشد.

 

البته اپل در این بین و برای زدن میان‌بر، چندی پیش استارتاپ‌های PrimeSense و Metaio و Flyby را که هریک در زمینه فناوری‌های مبتنی بر ارزش افزوده و مجازی فعالیت می‌کنند را به زیر مجموعه خود اضافه کرده است.

 

هرچند هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصول منتشر نشده است، با این حال انتظار داریم که عینک هوشمند اپل همچون گوگل گلس بتواند علاوه بر نمایش تصاویر ارسالی از سوی گوشی آیفون، با استفاده از فرامین صوتی محتویاتی از قبیل اطلاعات آب و هوا و یا نقشه مسیر راه را هم به کاربر ارائه کند. البته از آنجا که گوگل گلس به دلیل نقض حریم خصوصی افراد مدت زمان زیادی در بازار دوام نیاورد، بایستی منتظر ماند و دید که اپل در این رابطه چه چاره‌ای اندیشیده است.

 

این عینک، نخستین محصول سخت‌افزاری اپل خواهد بود که بطور مستقیم حوزه واقعیت مجازی را هدف قرار خواهد داد.

 

اپل در سال 2013 شرکت پرایم سنس (PrimeSense) را خریداری کرد که فناوری حسگر حرکتی را در سیستم بازی کینکت مایکروسافت تولید می‌کند. البته این نکته را هم بایستی یادآور شویم که چندی پیش تیم کوک، مدیر عامل اپل به طور صریح از فعالیت شرکت متبوعش بر روی گجت‌هایی سازگار با دنیای واقعیت مجازی سخن به میان آورده بود و چندی بعد از آن نیز حتی گزارش‌هایی پیرامون احتمال عرضه یک هدست واقعیت مجازی تا پایان سال از سوی این شرکت منتشر گردید که هنوز صحت و سقم آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/9/1 | 11:42 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()

 

5 دقیقه شارژ کنید 5 ساعت استفاده!

 

  اخبار علمی ,خبرهای   علمی , گوشی هوشمند

محققان موفق به طراحی و ساخت یک شارژر جدید شدند که هرگز گوشی هوشمند شما را بدون شارژ نمی‌گذارد.

 به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، این شارژر جدید که Qualcomm Quick Charge 4.0 نام دارد، تنها در عرض پنج دقیقه می‌تواند گوشی‌های هوشمند را به مدت پنج ساعت شارژ کند.

 

ایده طراحی و تولید این شارژر از آنجایی به ذهن سازندگان آن رسید که میزان اتلاف انرژی در نسخه‌های قبلی شارژرها را از بین برده و اجازه گرم شدن بیش از حد را به گوشی‌های هوشمند نمی‌دهند.

 

این شارژر نسبت به نسخه‌های قبلی از سرعت بیشتری برای شارژ گوشی‌های هوشمند برخوردار بوده و همچنین طی فرآیند شارژ داغ نشده و خنک می‌ماند.

 

شارژر Quick Charge 4 در مقایسه با شارژرهای Quick Charge 3.0 20 درصد سرعت بیشتری داشته و در حدود 30 درصد از بهره‌وری بالاتری برخوردار است.

 

  اخبار علمی ,خبرهای   علمی , گوشی هوشمند

این شارژر با تمام گوشی‌ها و پردازنده های مختلف سازگار است.

 

از مزایای Quick Charge 4 این است که از کمترین زمان برای بیشترین میزان شارژ بهره گرفته و با جلوگیری از داغ شدن باتری به افزایش عمر باتری‌ گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند.

 

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، Quick Charge 4 تا نیمه اول سال 2017 تجاری سازی شده و روانه بازار خواهد شد.

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 95/9/1 | 11:42 عصر | نویسنده : مسعود فشکی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا